تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب صنعتی 🌊 تصفیه آب صنعتی ro 💦 مراحل تصفیه آب صنعتی ♒ تصفیه آب صنعتی pdf 🚰 لیست قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 💧 شرکتهای سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی 🧊 ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی 🌍 دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست 💦 دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم 👍 تجهیزات تصفیه آب صنعتی 🌐 تصفیه آب صنعتی قیمت 🏭 آب شیرین کن
var x = document.getElementsByTagName("a"); var i; for (i = 0; i < x.length; i++) { x[i].removeAttribute("rel"); }

تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب صنعتی 🌊 تصفیه آب صنعتی ro 💦 مراحل تصفیه آب صنعتی ♒ تصفیه آب صنعتی pdf 🚰 لیست قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 💧 شرکتهای سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی 🧊 ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی 🌍 دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست 💦 دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم 👍 تجهیزات تصفیه آب صنعتی 🌐 تصفیه آب صنعتی قیمت 🏭 آب شیرین کن

دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم
راه اندازی مغازه تصفیه آب
قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 25 متر مکعب
مراحل تصفیه آب صنعتی
قیمت آب شیرین کن 2000 لیتری
دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست
دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 200 گالن
دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی
آب شیرین کن صنعتی
ساخت آب شیرین کن خانگی
تصفیه آب نیمه صنعتی
دستگاه آب شیرین کن
لیست قیمت تصفیه اب نیمه صنعتی
دستگاه تصفیه اب بزرگ
تجهیزات تصفیه آب صنعتی
آب صنعتی چیست
قیمت آب شیرین کن صنعتی
قیمت ممبران تصفیه آب صنعتی
کاربرد دستگاه دیالیز چیست
کاربرد دستگاه تقطیر چیست
تحقیق در مورد دستگاه تصفیه آب
کاربرد دستگاه تصفیه آب علوم هشتم

۱۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

نمک زدایی فرآیند تولید آب شیرین با حذف آب نمک (نمک) از آب نمک است. درجات مختلفی از شوری در آب وجود دارد که بر دشواری و هزینه فرآوری آن تأثیر می گذارد و سطح نمک معمولاً در میلیون (قسمت در میلیون) اندازه گیری می شود. سازمان زمین شناسی ایالات متحده نمودار آنچه را تشکیل می دهد آب شور را نشان می دهد: 1000 قسمت در میلیون - 3000 قسمت در میلیون شوری کم ، 3000 قسمت در میلیون - 10 هزار قسمت در میلیون شوری متوسط ​​و 10 هزار قسمت در میلیون - 35000 قسمت در میلیون شوری بالا.
آب با سطح نمک زیر 1000 قسمت در میلیون به طور کلی آب شیرین در نظر گرفته می شود و قابل نوشیدن و استفاده از آن برای مصارف خانگی و کشاورزی بی خطر است. برای یک نقطه مرجع ، یک آب معمولی اقیانوس حاوی حدود 35000 قسمت در میلیون است ، دریاچه نمک بزرگ حاوی تغییرات 50 تا 270 هزار قسمت در میلیون و دریای خزر به طور متوسط ​​حدود 12000 قسمت در میلیون است. هرچه غلظت محلول نمک در بدن آب بیشتر باشد ، انرژی و تلاش لازم برای شیرین سازی آب بیشتر خواهد بود.
عملیات شیرین سازی
اسمز
اسمز معکوس
چندین شکست برای معکوس شدن اسمز وجود دارد. در حال حاضر غشاها مستعد تجمع باکتری ها و 'گرفتگی' هستند ، اگرچه از زمان استفاده اولیه بهبود یافته اند. وقتی از کلر برای درمان باکتری استفاده می شود ، غشاها خراب می شوند. مشکلات دیگر کیفیت بحث برانگیز آب تولید شده توسط اسمز معکوس ، همراه با پیش تصفیه قابل توجهی است که آب نمک نیاز دارد.
اسمز به جلو
نمک زدایی فارغ التحصیل فشار
اشکال اصلی FO این است که پتانسیل بالایی دارد ، اما هنوز برای نمک زدایی در مقیاس بزرگ تا حدودی جدید است و بنابراین برای بررسی امکاناتی که می تواند باعث بهبود و کاهش هزینه های انرژی شود ، نیاز به بودجه و تحقیقات دارد.
شستشوی برقی
نمک زدایی حرارتی
تقطیر فلش چند مرحله ای
تقطیر با چند اثر
مضرات نمک زدایی

نمک زدایی (همچنین نمک زدایی املایی) فرآیند ایجاد آب شیرین با حذف نمکی (نمک) از بدن آب نمک است. درجات مختلفی از شوری در آب وجود دارد که بر دشواری و هزینه تصفیه تأثیر می گذارد و سطح نمک به طور معمول در قطعات در میلیون (ppm) اندازه گیری می شود. سازمان زمین شناسی ایالات متحده خلاصه ای از آنچه را که آب شور تشکیل می دهد ارائه می دهد: 1000 ppm - 3000 ppm شوری کم ، 3000 ppm - 10،000 ppm شوری متوسط ​​و 10،000 ppm - 35،000 ppm شوری بالا است.
آبی که دارای مقادیر شور کمتر از 1000 ppm باشد ، به طور کلی آب شیرین در نظر گرفته می شود و نوشیدن و استفاده آن برای مصارف خانگی و کشاورزی بی خطر است. برای یک نقطه مرجع ، آب معمولی اقیانوس حاوی حدود 35000 ppm ، دریاچه نمک بزرگ حاوی تغییرات 50،000 - 270،000 ppm و دریای خزر به طور متوسط ​​حدود 12،000 ppm است. هرچه مقدار نمک غلیظ در بدن آب وجود داشته باشد ، انرژی و تلاش بیشتری برای شیرین سازی آن لازم است.
فرآیندهای نمک زدایی
اسمز
اسمز معکوس
چندین شکست اسمز معکوس وجود دارد. غشاها در حال حاضر مستعد جمع آوری باکتریهای زیاد و "مسدود شدن" هستند ، اگرچه از زمان استفاده اولیه بهبود یافته اند. وقتی از کلر برای درمان باکتری استفاده می شود ، غشاها خراب می شوند. مشکلات دیگر کیفیت قابل بحث آب است که اسمز معکوس تولید می کند ، همراه با پیش تصفیه قابل توجهی که آب نمک نیاز دارد.
اسمز جلو
آب نمک زدایی شیب فشار
شکست اصلی برای اسمز رو به جلو این است که پتانسیل زیادی دارد ، اما هنوز برای نمک زدایی در مقیاس بزرگ کاملاً جدید است و بنابراین به بودجه و تحقیقات نیاز دارد تا امکاناتی را که می تواند آن را بهبود بخشد و هزینه های انرژی را کاهش دهد بررسی کند.

یکی از دائمی ترین خواسته های جهان تأمین آب آشامیدنی شسته و رفته برای مردم آن است. امروزه تقریباً نیمی از جمعیت جهان به آب شیرین و مرتب دسترسی ندارند. آب دریا بیشتر نمک است و همچنین باید تمیز شود. این عنصر اصلی برای اکثر کشورهایی است که نمک زدایی آب دریا را به عنوان گزینه ای برای تأمین جمعیت خود با آب الکل خالص و تازه مصرف می کنند.

نمک زدایی آب نمک یک روش قابل اعتماد برای خلاص شدن از نمک های آب دریا است ، اما نمی توان آن را به صورت گسترده استفاده کرد زیرا در عوض پرهزینه است و همچنین برای موجودات زنده خطرناک است. بنابراین ، این یک تقاضا برای پیدا کردن تکنیک های نمک زدایی آب نمک ایجاد می کند.

رویکرد کاملاً جدیدی برای آب شیرین کن توسعه یافته است که از آن به عنوان الکترو دیالیز شوک یاد می شود و همچنین نه تنها از شر نمک با این حال میکروب و همچنین مواد شیمیایی موجود در آب خلاص می شود. الکترودیالیز شوک می تواند سیستم تصفیه آب قابل اعتمادتری را فراهم کند. این ماده در مقایسه با تکنیک های اساسی نمک زدایی ، به میزان قابل توجهی انرژی کمتری را مصرف می کند اما هنوز محدودیتی در قیمت آب برای عبور از لایه غشا ندارد.

برای تولید آب مصرف الکل مرتب و تازه در یک مرحله انفرادی و استفاده از روش الکترودیالیز ، یک لایه محصول متخلخل را در نزدیکی کاتد قرار دهید. این لایه به عنوان فیلتر عمل خواهد کرد و همچنین هر آنچه را که نمی تواند از طریق میکروپورها عبور کند حذف می کند. اندازه این لایه 0.5 میکرومتر است بنابراین هر چیزی بزرگتر از آن نمی تواند از طریق آن عبور کند. با این وجود ، میکروارگانیسم ها اندازه کوچکتری از لایه مورد جذب دارند و می توانند به راحتی آن را تجربه کنند ، اما متخصصان پیشنهاد می کنند که اینها نیز به دلیل اینکه از طریق میدانهای الکتریکی موثر نزدیک به کاتد خرد می شوند ، از بین نروند.

الکترودیالیز
نمک زدایی حرارتی
تقطیر فلش چند مرحله ای
تقطیر با چند اثر
منفی های نمک زدایی

https://vrgl.ir/mFt4v

https://medad.io/nlp/


عربستان سعودی در حال حاضر شماره یک تولید کننده آب شیرین کن در جهان است. آنها از تقطیر چند فلش در چندین کارخانه بزرگ استفاده می کنند و آب بسیاری از شهرهای بزرگ از جمله بزرگترین شهر ، ریاض را که صدها مایل از ساحل فاصله دارد تأمین می کنند.
در ایالات متحده ، بزرگترین کارخانه آب شیرین کن در خلیج تمپا ، فلوریدا واقع شده است ، اگرچه در مقایسه با بیشتر امکانات در خاورمیانه ، تولید بسیار کمی دارد. سایر ایالت هایی که در حال برنامه ریزی برای کارخانه های بزرگ آب شیرین کن هستند شامل کالیفرنیا و تگزاس است. نیاز آمریکا به نیروگاه های نمک زدایی به اندازه بسیاری از کشورها نیست ، اما با ادامه انفجار جمعیت در مناطق ساحلی خشک ، نیاز افزایش می یابد.
گزینه های آینده نمک زدایی
نمک زدایی فرآیندی است که در درجه اول در کشورهای پیشرفته با پول و منابع کافی انجام می شود. اگر این فن آوری به تولید روشهای جدید و راه حلهای بهتر برای مسائلی که امروزه وجود دارد ادامه دهد ، برای هر چه بیشتر کشورهایی که با خشکسالی ، رقابت برای آب و جمعیت بیش از حد روبرو هستند ، یک منبع کاملاً جدید آب وجود خواهد داشت. اگرچه در دنیای علمی نگرانی هایی در مورد جایگزینی استفاده بیش از حد از آب با اعتماد کامل به آب دریا وجود دارد ، بدون شک این گزینه برای بسیاری از افراد که برای زنده ماندن یا حفظ سطح زندگی خود تلاش می کنند حداقل یک گزینه خواهد بود.
در حال حاضر پادشاهی عربستان سعودی بزرگترین تولید کننده آب شیرین کن در جهان است. آنها از تقطیر چند فلش در بسیاری از گیاهان بزرگ استفاده می کنند و آب بسیاری از شهرهای بزرگ ، از جمله بزرگترین شهر ریاض ، که صدها مایل از ساحل فاصله دارد را تأمین می کنند.
در ایالات متحده ، بزرگترین کارخانه آب شیرین کن در خلیج تمپا ، فلوریدا واقع شده است ، اگرچه در مقایسه با بیشتر امکانات در خاورمیانه تولید بسیار کمی دارد. سایر ایالت هایی که در حال برنامه ریزی برای کارخانه های بزرگ آب شیرین کن هستند شامل کالیفرنیا و تگزاس است. نیاز ایالات متحده به گیاهان نمک زدایی به اندازه بسیاری از کشورهای دیگر نیست ، اما با ادامه انفجار جمعیت در مناطق خشک ساحلی ، این نیاز در حال افزایش است.

One of the most constant demands of the world is to provide clean drinking water for its people. Today, almost half of the world's population does not have access to fresh water. Sea water is more salty and should also be cleaned. This is a key element for most countries that use seawater desalination as an option to provide their population with pure, fresh alcohol.

Desalination is a reliable way to get rid of seawater, but it can not be widely used because it is expensive and also dangerous for living organisms. Therefore, this creates a demand for saltwater desalination techniques.

خرید اینترنتی دستگاه تصفیه آب خانگی در فروشگاه اینترنتی دیجی کالا. بهترین انواع آب شیرین کن و آب تصفیه کن خانگی با تخفیف و ارسال رایگان.فروش ویژه انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در راد گستر نوین و خرید بهترین برندهای تصفیه آب با قیمت تخفیف خورده، گارانتی و ارسال و نصب رایگان.آخرین قیمت ، خرید و فروش انواع دستگاه تصفیه آب اسمارت سی سی کا اکسیژن سامسونگ هیوندای سافت واتر ال جی بوش آکواجوی آکوا پرو ربن ایزی ول اطلس دلفین ...دستگاه تصفیه آب خرید و فروش، لیست قیمت و مشخصات انواع تصفیه کننده آب تایوان، ویتنام، آمریکایی، کانادایی، ایرانی و چینی با ضمانت و خدمات پس از فروش.

آیا لیست قیمت بروز می یاشد؟

.بله این لیست قیمت هر روز جدید و بروز میشود

آیا دستگاه هایی که از فروشگاه به آبی خرید می کنیم خدمات پس از فروش هم دارد؟

بله 100% ما با تمام توان خود سعی میکنیم که بهترین خدمات را به مشتریان خود بدهیم، بصورت حضوری، تلفنی و از طریق اپ های ارتباطی پس نگرانی داشته باشید.

jwtdi Hf - آب پاکسازان

  jwtdi Hf wkujd
 

برای تهیه دستگاه تصفیه آب با کیفیت و قیمت مناسب از کجا باید تهیه کنیم؟

ما در قسمت فروشگاه سایت دستگاه های مختلفی داریم از جنس مرغوب ایرانی و تایوان که همگی از قطعات با کیفیت استفاده شده است.

برای خرید از کجا مطمئن بشیم چه دستگاه ی خریداری میکنیم؟

آسان هست کافیه شما با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دستگاه تصفیه آب: قیمت های فروش ویژه و اطلاعات انواع دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر، میدیا و... با تحویل فوری + ارسال فوری و گارانتی اصلی | دماتجهیز.

شرکت پاک آب ، بزرگترین وارد کننده و توزیع کننده دستگاه تصفیه آب خانگی در سراسر کشور ، ارسال و نصب رایگان ، مشاوره تخصصی.

دستگاه تصفیه آب شش مرحله‌ای. آب لوله‌کشی شهری علی‌رغم تصفیه در تصفیه‌خانه همچنان با آلودگی‌های مختلفی به مصرف‌کننده می‌رسد. دلیل وجود این آلودگی‌ها می‌تواند ...

نمایندگی فروش دستگاه تصفیه آب خانگی، مقایسه برندها ، انتخاب بهترین آب شیرین کن و تسویه آب در شیراز،اکواجوی ، فلوکس تک ، سافت واتر ، آرتک ، ویولت.


A completely new approach to desalination has been developed, known as shock electrodialysis, which also gets rid of not only salt but also germs as well as chemicals in the water. Shock electrodialysis can provide a more reliable water treatment system. It consumes significantly less energy than basic desalination techniques, but still has no limit on the cost of water passing through the membrane layer.

آب شیرین کن خورشیدی از انرژی خورشید برای تأمین انرژی مورد نیاز شیرین سازی آبهای شور از طریق فناوری توان حرارتی خورشیدی ، نمک‌زدایی خورشیدی (به انگلیسی: Solar desalination) یعنی نمک‌زدایی آب شور با استفاده از انرژی خورشید. نمک‌زدایی نیاز به انرژی فراوانی دارد آشنایی با آب شیرین کن خورشیدی. ... در روش مستقیم، فقط از انرژی گرمای خورشید برای شیرین‌سازی آب استفاده می‌شود ولی در روش غیر مستقیم ، تولید آب شیرین کن خورشیدی جهت استفاده در صنایعی که نیاز به تصفیه آب دارند.آب شیرین کن خورشیدی چیست؟ سیستم های شیرین سازی آب با استفاده از انرژی خورشیدی به دو دسته سیستمهای حرارتی و غیرحرارتی تقسیم بندی می شود بسیاری از مناطقی که دارای مشکل آب شرب هستند، دارای پتانسیل بسیار بالای انرژی خورشیدی نیز می‌باشند. میزان استحصال آب تصفیه شده در این سیستم تابعی از میزان انرژی خورشید، میزان عایق کاری و دمای محیط بیرون است. آب شیرین کن خورشیدی می تواند آب شیرین کن خورشیدی می تواند عوامل بیماری زای موجود در آب، نمک ها و فلزات سنگین را که در برخی از روش های تصفیه قبلی امکان جداسازی آن ها ممکن است.


Place a layer of porous product near the cathode to produce fresh, regular water consumption in a single step using electrodialysis. This layer will act as a filter and also removes anything that cannot pass through the micropores. The size of this layer is 0.5 micrometers so nothing bigger than that can pass through it. However, microorganisms are smaller than the adsorbed layer and can easily experience it, but experts suggest that they should not be destroyed because they are broken down by efficient electric fields near the cathode.


گزینه های آینده برای نمک زدایی
نمک زدایی فرآیندی است که عمدتا در کشورهای پیشرفته ای که بودجه و منابع کافی دارند انجام می شود. اگر این فن آوری به تولید روشهای جدید و راه حلهای بهتر برای مسائلی که امروز وجود دارد ادامه دهد ، برای تعداد بیشتری از کشورهایی که با خشکسالی ، رقابت بر سر آب و جمعیت بیش از حد مواجه هستند ، یک منبع آب کاملاً جدید وجود خواهد داشت. اگرچه در دنیای علمی نگرانی هایی در مورد جایگزینی بیش از حد فعلی آب با وابستگی کامل به آب دریا وجود دارد ، اما بدون شک این گزینه برای بسیاری از افرادی که برای بقا یا حفظ سطح زندگی خود تلاش می کنند یک گزینه خواهد بود.

  • شرکت آب پاکسازان
  • ۰
  • ۰

تصفیه فاضلاب

تصفیه فاضلاب



در این مرحله از تصفیه فاضلاب ، از فرآیندهای شیمیایی برای تصفیه فاضلاب استفاده می شود. برای این منظور ، از ترکیبات شیمیایی برای دستیابی به مقادیر استاندارد آب تجویز شده استفاده می شود. تصفیه شیمیایی در تصفیه خانه های فاضلاب شامل خنثی سازی ، گندزدایی ، رسوب فسفات ، حذف نیتروژن ، رسوب زدایی و حذف منگنز است.

خنثی سازی برای تولید مقدار PH تجویز شده استفاده می شود که با افزودن یک اسید به دست می آید ، به عنوان مثال HCL یا یک پایه ، به عنوان مثال شیر آهک.

در طی گندزدایی ، عوامل بیماری زا با افزودن کلر یا دی اکسید کلر از بین می روند. تابش پساب با نور ماورا UV بنفش جایگزین مناسبی برای افزودن مواد شیمیایی است ، اما کمتر استفاده می شود. حذف فسفات: فاضلاب ما اغلب به فسفات های شوینده ها ، کودها ، مواد افزودنی غذایی و مدفوع آلوده می شود. اگر در فاضلاب باقی بمانند منجر به کودهای اضافی در آب و غنی سازی با مواد مغذی می شود که می تواند منجر به رشد گیاه بی فایده (اوتروفیکاسیون) مضر برای اکوسیستم شود.

فسفات ها با یک فرآیند رسوب شیمیایی یا لخته سازی از بین می روند. میزان رسوب فسفات تا حدی با افزودن نمک های آلومینیوم یا آهن در جمع کننده شن و یا در مخزن تصفیه فاضلاب ثانویه ایجاد می شود. گله های فلز فسفات که در طی این شفاف سازی ثانویه تشکیل می شوند ، همراه با لجن فعال شده از فاضلاب خارج می شوند. بسته به نوع عملکرد ، فسفات همچنین می تواند با کمک میکروارگانیسم های موجود در فاضلاب "ماهیگیری" شود. در این مورد ، ما در مورد از بین بردن فسفر بیولوژیکی صحبت می کنیم ، که هنوز هم به ندرت استفاده می شود.

تصفیه آب شیمیایی شامل از بین بردن نیتروژن نیز می باشد: این ماده برای حذف ترکیبات نیتروژن مضر برای آب مانند آمونیاک و آمونیوم از فاضلاب استفاده می شود. ترکیبات نیتروژن اکسیژن حیاتی آب را از بین می برد و حتی می تواند باعث مرگ ماهی هنگام تخلیه در بدن شود. نیتروژن با نیتریفیکاسیون و دنیتریفیکاسیون از بین می رود: در طی نیتریفیکاسیون ، آمونیوم با افزودن باکتریهای بی هوازی و اکسیژن به نیتریت تبدیل می شود - و سپس در مرحله دوم به نیترات تبدیل می شود. دنریفیکاسیون بعدی نیز با افزودن میکروارگانیسم های بی هوازی ایجاد می شود. اینها از طریق فعالیت های آنزیمی ، نیترات را به گاز نیتروژن تجزیه می کنند و سپس به جو باز می گردد.

تاخیر زدایی: برای کاهش محتوای آهن فاضلاب به مقدار تعیین شده ، کاتیونهای آهن (II) با افزودن اکسیژن اکسید می شوند. برای تحریک فرآیند اکسیداسیون ، سود سوزآور نیز باید به فاضلاب اضافه شود.

حذف منگنز: منگنز معمولاً به عنوان هیدروژن کربنات منگنز در فاضلاب وجود دارد. افزودن اکسیژن باعث ایجاد ترکیبات منگنز IV محلول در محلول ضعیف می شود که به راحتی از آب خارج می شوند.

در مرحله اول ، فاضلاب کاملاً تصفیه نشده به صورت مکانیکی تصفیه می شود. این حدود 20 تا 30 درصد از مواد جامد موجود را از بین می برد. برای دستیابی به این هدف ، فاضلاب به یک کارخانه غربالگری هدایت می شود ، جایی که یک درام صفحه ای یا الک آلودگی های درشت مانند برگ ، کاغذ یا منسوجات را فیلتر می کند. صفحات مختلف ، از صفحات درشت با عرض چند سانتی متر فاصله ، تا صفحات ظریف با عرض شکاف چند میلی متر ، که از طریق آن آب با سرعت های مختلف جریان می یابد ، مواد درشت را گام به گام فیلتر می کند. بقایای صفحه مکانیکی بازیابی آبگیری و در یک کارخانه سوزاندن دفع می شود.

سپس آب از پیش تصفیه شده به درون آن چیزی می رود که جمع کننده شن و ماسه نامیده می شود. در فناوری تصفیه فاضلاب ، از یک مخزن رسوب برای حذف ذرات درشت مانند سنگها ، تکه های شیشه ای یا شن و ماسه و همچنین مواد آلی درشتی که توسط صفحات جدا نشده استفاده می شود. این اتفاق می افتد با سرعت جریان نسبتاً زیاد حدود 0.3 متر بر ثانیه. تمایز بین جمع کننده شن و ماسه بلند غیر هوادهی ، جمع کننده شن و ماسه بلند هوادهی - که همچنین جمع کننده شن و ماسه استوانه ای نامیده می شود - و جمع کننده شن و ماسه گرد تمیز داده می شود.

جمع کننده شن هوادهی چربیها و روغنهای اضافی را از فاضلاب حذف می کند و موارد زیر اتفاق می افتد: هوای فرآیند وارد شده حرکت آب را تولید می کند ، که مواد سبک تری مانند روغن و چربی را به سطح بدن حمل می کند. در اینجا می توان آنها را به راحتی از آب جدا کرد.

یک جمع کننده شن و ماسه گرد با نیروی گریز از مرکز مواد را از فاضلاب جدا کرده و آنها را می مکد. پس از تمیز کردن در جمع کننده شن ، بقایای جمع کننده شن شسته شده و از مواد آلی آزاد می شود. این امر آبگیری از مواد معدنی جمع آوری شده را بهبود می بخشد ، که می تواند به عنوان مثال در راه سازی مورد استفاده مجدد قرار گیرد. اگر بازیافت بیشتر امکان پذیر نباشد ، باید بقایای جمع کننده شن و ماسه به درستی دفع شود. در کارخانه های سوزاندن زباله دفن می شود یا از بین می رود.

مخزن تصفیه فاضلاب اولیه مرحله بعدی تصفیه فاضلاب است. سرعت فاضلاب تقریباً است. 1.5 سانتی متر بر ثانیه ، به طور قابل توجهی کندتر از جمع کننده شن و ماسه است. کاهش سرعت جریان با تعریض حوضه به دست می آید. سرعت کم جریان لازم است تا ذرات ریز خاک بتوانند ، بسته به ماهیت آنها ، در کف یا سطح آب قرار بگیرند. لجن تولید شده توسط رسوب (ته نشینی به پایین) را لجن اولیه می نامند. معمولاً از مواد آلی تشکیل می شود. لجن اولیه توسط یک تراش دهنده از پایین به داخل یک قیف لجن تازه رانده می شود. مواد شناور به یک کانال لجن شناور منتقل می شوند. یک پمپ لجن تازه را به آنچه به عنوان برج هضم معروف است منتقل می کند.

در برج هضم ، گاز متان در چهار مرحله تولید می شود (هیدرولیز ، اسیدی شدن ، ژن استون و فاز متانوژن). در نیروگاه بلوکی به برق تبدیل می شود و می تواند برای تأمین انرژی نیروگاه مورد استفاده قرار گیرد. فرآیند هضم در برج هضم تقریباً پس از چهار هفته به پایان می رسد. آنچه باقی می ماند لجن بدون بو است که اغلب در کشاورزی پس از آبگیری توسط سانتریفیوژ یا فیلتر استفاده می شود.

مرحله تمیزکاری مکانیکی در اینجا به پایان می رسد. به طور متوسط ​​در این مرحله 30 تا 40 درصد آلودگی از فاضلاب حذف می شود. در حال عبور از طریق تصفیه خانه فاضلاب ، اکنون فاضلاب به مرحله بعدی تصفیه فاضلاب می رسد.
مرحله 2: تمیز کردن بیولوژیکی

در بیشتر تصفیه خانه های فاضلاب ، آب پیش تصفیه شده در مرحله تصفیه مکانیکی اکنون به آنچه به عنوان مخازن هوادهی معروف است می رسد که غالباً به عنوان مخازن گردش طراحی می شوند. این جایی است که تمیز کردن بیولوژیکی انجام می شود.

آب با تأمین اکسیژن و کمک پروانه ها در گردش قرار می گیرد. مناطق تهویه شده کم و بیش ایجاد می شود که در آنها شرایط مختلفی برای باکتری ها و میکروارگانیسم ها ایجاد می شود. این میکروارگانیسم ها از آلودگی های آلی موجود در آب تغذیه می کنند و آنها را به مواد غیر آلی تبدیل می کنند. این باکتری ها دسته های لجن فعال را تشکیل می دهند که آزادانه در آب شناور می شوند. تأمین اکسیژن تکثیر باکتری ها را تحریک می کند و بنابراین باعث تشکیل لجن فعال می شود. بنابراین از این فرایند تصفیه فاضلاب بیولوژیکی به عنوان فرآیند لجن فعال نیز یاد می شود.

فاضلاب با لجن فعال شده در مخزن تصفیه فاضلاب ثانویه تخلیه می شود. در اینجا دوباره سرعت جریان جریان فاضلاب کاهش می یابد. رسوب گذاری انجام می شود: لجن فعال در پایین آب تصفیه شده ته نشین می شود ، جایی که می توان آن را با دستگاه های پاک کننده مکانیکی در پایین از آب زلال جدا کرد. بخشی از آن به عنوان زیست توده اضافی به برج هضم غذا منتقل می شود. قسمت دیگر لجن که به آن "لجن برگشتی" نیز گفته می شود ، به مخزن هوادهی برمی گردد تا اطمینان حاصل شود که میکروارگانیسم های کافی در مخزن هوادهی برای تجزیه خاک وجود دارد. پس از تصفیه بیولوژیکی ، تقریباً 90٪ فاضلاب از مواد قابل تجزیه بیولوژیکی پاک می شود. از آنجا که اکسیژن توسط کمپرسورها تأمین می شود ، مرحله تمیز کردن بیولوژیکی انرژی ترین مرحله در کل فرآیند تمیز کردن است. هنگامی که آب به کیفیت قانونی تعیین شده رسید ، می توان آن را به چرخه آب - به عنوان مثال ، به یک رودخانه برگرداند.

در بسیاری از موارد دیگر ، تمیز کردن بیولوژیکی کافی نیست. در این موارد ، فرآیندهای تصفیه فاضلاب بیشتر لازم است - به عنوان مثال ، آماده سازی در قالب یک تصفیه شیمیایی. در اینجا از مواد افزودنی شیمیایی نیز استفاده می شود.
 
 
  • شرکت آب پاکسازان
  • ۰
  • ۰
جدا کننده روغن / آب

برای حذف ذرات کوچک ، مواد آلی و آلاینده های شناور برای محافظت از تجهیزات پایین دست یا تأمین نیازهای تخلیه طراحی شده است.
صفحه داده برای جداکننده روغن و آب LLS

جداکننده های آب روغن (OWS) برای جداسازی روغن های آزاد و پراکنده (غیر امولسیون شده) و مواد جامد قابل حل از آب استفاده می شود. جدا کننده های آب روغن صنعتی ابزاری موثر برای از بین بردن هر نوع روغن سبکتر از آب است. جدا کننده های روغن / آب ابزاری ساده برای تصفیه آب هستند زیرا نیروی جاذبه نیروی محرک برای جداسازی است.

حذف روغن توسط یک همزن پی وی سی متقاطع و منحصر به فرد انجام می شود. بسته ادغام جریان آرام و سطح بالایی را فراهم می کند که مهم این است که قطرات کوچک بتوانند با یکدیگر و روی سطح رسانه PVC PVC جذاب شوند. پس از اتصال ، آنها ضمن جذب قطرات کوچک روغن دیگر با خواص انسجام ، سطح اضافی را به محیط اتصال می دهند. این فرآیند قطرات روغن را تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ شوند و برای لاغر شدن به سطح زمین افزایش دهند ترکیب می کند. جداکننده های H2K حجم و به اندازه 5/1 طول جدا کننده های جاذبه هستند. اندازه مدل بر اساس وزن مخصوص روغن / سوخت ، حذف اندازه قطره مورد نظر و سایر پارامترهای جریان زباله است. اگر به دنبال تولید کنندگان جداکننده آب روغن هستید ، جداکننده های روغن / آب H2K مطابق با استانداردهایی ساخته شده اند که از API Bulletin 421 ، API Bulletin 1630 ، UL Subject 2215 و USCG 46 CFR 162.050 مطابقت دارند یا از آن فراتر می روند.

برنامه های کاربردی نمونه

تفکیک روغن / آب
تصفیه فاضلاب
حذف محصول فاز آبی غیر سبک
جداسازی محصول فاز آزاد
جداسازی روغن و گریس
حذف محصول فاز غیر آبی متراکم
ته نشینی آب های زیرزمینی
چربی روغن مخلوط ، محصول و مواد جامد
فیلتر آب چند رسانه ای
تصفیه آب زیرزمینی
فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی
پالایشگاه های نفت
امکانات تولید
امکانات بازیافت
تأسیسات تصفیه فاضلاب
فروشگاه های ماشین آلات

استفاده از فیلتر تصفیه آب

حذف رایگان محصول
حذف روغن مصنوعی
حذف محصول غیر امولسیون شده
حذف دیزل
حذف بنزین
فیلتراسیون جامدات معلق
فیلتراسیون فلزات
تصفیه رسوب
فیلتراسیون آهن

ملاحظات طراحی

سرعت جریان و شرایط
نسبت روغن / آب در آب ورودی
اندازه رسانه (دو نوع)
Wide - رسوب زدگی از مواد جامد را کاهش می دهد
باریک - جداسازی بهتر روغن را فراهم می کند
روش دفع روغن
اندازه قطرات روغن
وزن مخصوص روغن

استوک ثابت آلاینده ها
قانون استوک نیروی محرک جداکننده های آب روغن است. قانون استوک تفاوت در وزن مخصوص دو مایعات شناخته شده را به گرانروی مایعات اصلی مربوط می کند. در مورد سیستم جدا کننده روغن آب ، آب و روغن به طور کلی مایعات نگران کننده هستند. با توجه به این اطلاعات اندازه رسانه ، میزان جریان مورد نیاز سیستم ، اندازه جداکننده آب روغن را می توان تعیین کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اندازه و ملاحظات طراحی با ABPAKSAZAN تماس بگیرید

 

  • شرکت آب پاکسازان
  • ۰
  • ۰

طراحی فیلتر شنی

صافی شنی یا همان فیلتر شنی صنعتی (Sand filter) طراحی فیلتر شنی یکی از رایج ترین روش های فیلتراسیون آب به شمار می رود که سرعت بالا در امر فیلتراسیون ، فضای کم ، هزینه نگهداری پایین و… از مزایای این روش می باشد. فیلتر شنی جهت فیلتر کردن و زلال سازی آب به روش فیزیکی برای حذف املاح معلق یا مخلوط در آب می باشد.

آب خالص بی رنگ ، بدون طعم و مزه و حتی بدون بو می باشد که حلالی بسیار عالی است که می تواند بسیاری از مواد معدنی موجود در مسیر خود را در درون خود حل کند . به همین دلیل است که چیزی بعنوان آب خالص (pure water )  در طبیعت وجود ندارد ، بلکه آب همیشه حاوی ناخالصی های شیمیای و بیولوژیکی است.

راجب دستگاه تصفیه آب صنعتی بیشتر بدونید.

فیلتر شنی

قیمت فیلتر شنی ایمکس

فیلتر شنی استخر دست دوم

فیلتر شنی استخر دیجی کالا

خرید فیلتر تحت فشار

فیلتر شنی اتوماتیک

خرید فیلتراسیون

فیلتر شنی frp

فیلتر شنی پاکمن

ساخت فیلتر شنی خانگی

اجزای فیلتر شنی

نحوه ریختن سیلیس در فیلتر شنی

ساخت فیلتر شنی دست ساز

نازل فیلتر شنی

فیلتر شنی پرورش ماهی

نحوه لوله کشی فیلتر شنی :

عملکرد فیلتر شنی

نقش لایه های شن و ماسه در بهبود کیفیت اب

فیلتر ثقلی

فیلتر شنی ایمکس

ترتیب دانه بندی فیلتر شنی

فیلتر شن گیر آب

نحوه لوله کشی فیلتر شنی

enlightened از فیلترهای شن برای حذف مواد جامد معلق از آب استفاده می شود. فیلترهای شن و ماسه صنعتی H2K برای حذف جامدات معلق بزرگتر (50-100 میکرون) با استفاده از یک اندازه رسانه تصفیه طراحی شده اند. با تنظیم اندازه ماسه فیلتر می توان درشت بودن فرآیند فیلتراسیون را تعیین کرد. اندازه موثر هر دانه شن و ماسه به طور معمول از 0.35 میلی متر - 1.2 میلی متر متغیر است. فیلترهای شن و ماسه صنعتی می توانند از لایه های رسانه پشتیبانی شده درجه بندی شده استفاده کنند یا مستقیماً روی صفحه توزیع یا هدر / زیر آب تخلیه جانبی نصب شوند.
 
فیلتر شنی

 

از فیلترهای شن برای حذف مواد جامد معلق از آب استفاده می شود. فیلترهای شن و ماسه صنعتی H2K برای حذف جامدات معلق بزرگ (50-100 میکرون) با استفاده از یک حجم تصفیه متوسط ​​طراحی شده اند. با تنظیم اندازه فیلتر شن و ماسه ، می توان فرآیند تصفیه درشت را تعیین کرد. اندازه موثر هر دانه شن و ماسه معمولاً از 0.35 میلی متر تا 1.2 میلی متر است. فیلترهای شن و ماسه صنعتی می توانند از لایه های رسانه ای پشتیبانی شده درجه بندی شده استفاده کنند یا مستقیماً روی صفحه توزیع یا هدر / سمت تخلیه جانبی نصب شوند

فیلترهای شنی چندرسانه ای یک محلول تصفیه آب صنعتی برای از بین بردن مواد جامد معلق در حجم کم است. این فیلترها از چندین لایه محیط فیلتر برای ایجاد شرایط بیشتر در بار جامدات و حذف ذرات ریز استفاده می کنند. فیلترهای چندرسانه ای صنعتی معمولاً قادر به فیلتر کردن ذرات تا 10-25 میکرون هستند و بسته به اندازه و ترتیب محفظه فیلتر می توانند تا فیلتر 5 میکرونی برسند. هنگامی که آب به پایین بستر می رود ، به دلیل درزهای محیط فیلتراسیون ، تخلخل کاهش می یابد. ذرات کوچکتر و آبشار از هر لایه حذف می شوند ، در نتیجه فیلتر عمق واقعی ایجاد می شود و ظرفیت فیلتر فیلتر شن را بسیار افزایش می دهد. فیلترهای چندرسانه ای گاهی اوقات به عنوان فیلترهای دوتایی ، آنتراسیتی ، گرانولی یا چند لایه یا فشار استفاده می شوند. فیلترهای چندرسانه ای از لایه های پشتیبانی شده رسانه ای تحت زهکشی استفاده می کنند تا از حرکت لایه ها به یکدیگر در هنگام شستشو جلوگیری کنند.

 

در حذف آهن محلول ، از فیلتر مخصوص تولید شده برای کاهش آهن ، منگنز ، سولفید هیدروژن و فلزات سنگین در آب از طریق اکسیداسیون و فیلتراسیون استفاده می شود. H2K از انواع رسانه های خاص از جمله سبز منگنز ، ماسه Katalox Light و Filox-R برای فیلتر کردن آب استفاده می کند. این فیلتر از پوشش دی اکسید منگنز استفاده می کند که روی سطح یک محیط دانه ریز رسوب کرده است. دی اکسید منگنز به عنوان یک کاتالیزور واکنش برای کاهش اکسیداسیون آهن و منگنز عمل می کند.

برنامه های معمول تصفیه:

    دستگاه های تصفیه آب صنعتی
    فیلترهای آب شهری
    میزان تصفیه آب
    فیلتر فاضلاب
    آب استخر
    فیلتر آب صنعتی
    فیلترهای شن و ماسه صنعتی
    فیلتر آب چندرسانه ای
    تصفیه آب زیرزمینی
    فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی

 

    آب طوفان از بین می رود
    آب پخته شده برای پخت و پز
    دستگاه های تصفیه فشار
    سیستم فیلتر شنی آماده
    فیلتر آب شن و ماسه
    خنک کننده آب
    آب آشامیدنی
    آب آبیاری
    آب نما
    ویژگی های پارک آبی

گیج فیلتر شن و ماسه صنعتی: فیلتر فیلتر هوا ، سیستم فیلتراسیون چند رسانه ای

H2K Technologies یک تولید کننده اختصاصی فیلترهای شن و ماسه صنعتی است ، تیم مهندسی ما پروژه شما را از طراحی اولیه تا تنظیمات اصلی سیستم پشتیبانی می کند. طراحی فیلترهای چندرسانه ای و شن و ماسه برای هر پروژه متفاوت است و به ویژگی های فرایند نیاز به تصفیه آب بستگی دارد.

    غلظت مواد جامد: غلظتهای بالاتر مواد جامد معلق به سرعت بارگذاری فیلترهای شن و ماسه با قطر بیشتر نیاز دارند.
    حد تخلیه و مقصد: غلظت پساب مورد نیاز در طی فرآیند به تعیین اندازه مخازن فیلتر کمک می کند. با افزایش محدودیت های تخلیه مجاز ، قطر کشتی افزایش می یابد.
    اندازه ذرات فیلتر: مقدار بار مورد نیاز برای فیلتر کردن صحیح مواد جامد از جریان فرآیند باید برای مواد جامد کوچکتر کمتر باشد. شن و ماسه دانه ریز و چند لایه محیط برای حذف مواد جامد معلق کمتر از 10 میکرون مورد نیاز است.
    منبع آب Backwash: فیلتر شستشوی فیلتر برای تمیز کردن فیلترها و از بین بردن مواد جامد معلق خارج شده از بستر استفاده می شود. چرخه های شستشوی پشتی را می توان به عنوان منبع به خودی خود و یا به عنوان منبع خارجی طراحی کرد. همان منبع شستشو از آب فیلتر شده توسط فیلترهای کارگر استفاده می کند. یک شستشوی خارج از منبع از منبع خارجی آب تمیز مانند خط آب خانگی یا مخزن ذخیره استفاده می کند.

شستشوی معکوس اتوماتیک یک منبع اتوماتیک با استفاده از آب فیلتر شده از ظروف در حال کار بدست می آید و به یک ظرف آماده استفاده هدایت می شود. ما سیستم های فیلتر شنی آماده با طرح های سهام و طرح های سفارشی تولید می کنیم. سیستم های خود منبع به طور معمول از سه فیلتر برای تأمین جریان کافی برای 15-15 گرم در دقیقه / 2 سرعت شستشوی بستر فیلتر استفاده می کنند. همه سلولها به ترتیب شسته می شوند و برای شستشو به منبع آب مستقلی نیاز نیست. تصفیه در چرخه شستشوی شستشو ادامه خواهد یافت ، بنابراین سیستم در هنگام شستشوی معکوس "پایین" نیست. چرخه شستشوی فیلتر شن و ماسه معمولاً ده دقیقه در هر فیلتر است و معمولاً بین روز و هفته مورد نیاز است. سیستم های فیلتر شن و ماسه صنعتی H2K به راحتی کار و نگهداری می شوند و می توان از سنسور فشار ، تایمر یا شروع دستی برای شروع چرخه شستشو استفاده کرد.

Air Scour از هوای فشرده برای کمک به تمیز کردن لایه های محفظه فیلتر عروقی استفاده می کند. شستشوی آب با هوا قبل از شکستن چرخه شستشو باعث شستشو باقیمانده در مرکز فیلتر می شود.


فیلترهای شن و ماسه چند رسانه ای یک محلول تصفیه آب صنعتی برای از بین بردن مواد جامد معلق در اندازه های ریز است. این فیلترها از چندین لایه رسانه فیلتر برای تطبیق بیشتر بارگذاری مواد جامد و حذف ذرات ریزتر استفاده می کنند. فیلترهای چند رسانه ای صنعتی معمولاً قادرند ذرات را تا 10-25 میکرون فیلتر کنند و بسته به اندازه و ترتیب ظرف فیلتر می توانند به فیلتر 5 میکرون برسند. هنگامی که آب از طریق بستر به سمت پایین جریان می یابد ، با لایه هایی از محیط فیلتراسیون با کاهش تخلخل روبرو می شود. ذرات کوچکتر و پی در پی توسط هر لایه حذف می شوند ، فیلتراسیون عمق واقعی ایجاد می کنند و ظرفیت فیلترها را به میزان قابل توجهی از فیلتر شن افزایش می دهند. از فیلترهای چندرسانه ای نیز بعضاً به عنوان فیلترهای دوتایی ، آنتراسیت ، رسانه گرانول ، چند لایه یا فشار استفاده می شود. فیلترهای چند رسانه ای از لایه های رسانه ای پشتیبانی شده درجه بندی شده در زیر تخلیه استفاده می کنند تا از مهاجرت لایه ها به یکدیگر در هنگام شستشوی مجدد جلوگیری کنند.

در حذف آهن محلول از یک فیلتر فیلتر مخصوص تولید شده استفاده می شود تا آهن ، منگنز ، سولفید هیدروژن و فلزات سنگین آب را از طریق اکسیداسیون و فیلتراسیون کاهش دهد. H2K از انواع رسانه های ویژه از جمله منگنز گرینسند ، Katalox Light و Filox-R برای فیلتراسیون آب استفاده می کند. در این فیلتر فیلترهای تولید شده از پوشش دی اکسید منگنز که روی سطح یک محیط ریزدانه رسوب کرده است استفاده می شود. دی اکسید منگنز به عنوان یک کاتالیزور در واکنش کاهش اکسیداسیون آهن و منگنز عمل می کند.

برنامه های تصفیه معمول:

تصفیه آب صنعتی
فیلترهای آب شهری
تصفیه آب اصلاح
فیلتر فاضلاب
آب استخر
فیلتر آب صنعتی
فیلترهای شن و ماسه صنعتی
فیلتر آب چند رسانه ای
تصفیه آب زیرزمینی
فرآوری مواد غذایی و نوشیدنی



آب طوفان از بین می رود
آب خوراک دیگ بخار
پرداخت تصفیه کننده
سیستم فیلتر شنی کلید در دست
فیلتر آب شن و ماسه
آب خنک کننده
آب قابل شرب
آب آبیاری
آب فواره آب
ویژگی های پارک آبی

اندازه گیری فیلترهای شن و ماسه صنعتی: فیلتر آبشویی هوا ، سیستم فیلتر چند رسانه ای

H2K Technologies سازنده سفارشی فیلتر شن و ماسه صنعتی است و تیم مهندسی ما از طراحی اولیه تا راه اندازی سیستم کلید در دست پشتیبانی از پروژه شما هستند. طراحی فیلترهای چندرسانه ای و شن و ماسه برای هر پروژه متفاوت است و به خصوصیات فرایند نیاز به تصفیه آب بستگی دارد.

غلظت مواد جامد: غلظت بالاتر مواد معلق به نرخ بارگیری فیلتر شن و ماسه های قطر بزرگتر نیاز دارد.
محدودیت تخلیه و مقصد: غلظت پساب مورد نیاز در جریان فرآیند به تعیین اندازه مخازن فیلتر کمک می کند. با شدت گرفتن محدودیت ها برای کمک هزینه تخلیه ، قطر کشتی افزایش می یابد.
اندازه ذرات برای فیلتر: میزان بارگذاری مورد نیاز برای فیلتر کردن کافی مواد جامد از جریان فرآیند ، برای مواد جامد با اندازه کوچکتر باید کمتر باشد. شن و ماسه فیلتر ظریف و چندین لایه محیط برای حذف جامدات معلق زیر 10 میکرون لازم است.
منبع آب شستشوی معکوس: شستشوی معکوس فیلتر برای تمیز کردن فیلترها و از بین بردن مواد جامد معلق که در بستر محیط خارج شده اند ، استفاده می شود. چرخه های شستشوی پشتی را می توان به صورت خود منبع یا بیرون منبع طراحی کرد. شستشوی معکوس خود منبع از آب فیلتر شده توسط فیلترهای وظیفه استفاده می کند. بک واش خارج از منبع از منبع خارجی آب تمیز مانند خط آب خانگی یا مخزن ذخیره استفاده می کند.

Backwash خودکار منبع خودکار با استفاده از آب فیلتر شده از کشتی های وظیفه و هدایت آن به یک ظرف آماده به کار حاصل می شود. ما سیستم های فیلتر شنی کلید در دست را با طرح های سهام و سفارشی تولید می کنیم. سیستمهای خود-منبع به طور معمول از سه فیلتر استفاده می کنند تا جریان کافی برای 12-15 گرم در دقیقه / فوت 2 از سرعت جریان شستشوی سطح بستر فیلتر را فراهم کنند. همه سلولها به ترتیب شستشو داده می شوند و منبع آب مستقل برای شستشو لازم نیست. فرآیند فیلتراسیون در طول چرخه شستشوی معکوس ادامه خواهد یافت ، بنابراین سیستم در هنگام شستشوی عقب "پایین" نیست. چرخه های شستشوی فیلتر شنی معمولاً ده دقیقه در هر فیلتر است و معمولاً بین روزانه و هفتگی مورد نیاز است. سیستم های فیلتر شن و ماسه صنعتی H2K به راحتی کار می کنند و نگهداری می شوند ، می توان از سنسور فشار ، تایمر یا شروع دستی برای شروع سیکل شستشو استفاده کرد.

Air Scour از هوای تحت فشار برای کمک به شستشوی مجدد لایه های محفظه فیلتر عروق استفاده می کند. آب شستشوی هوا قبل از شکستن چرخه شستشو رسوبات موجود در محیط فیلتر باعث می شود تا به راحتی شستشو شود.
 
  • شرکت آب پاکسازان
  • ۰
  • ۰
مزایای فیلتراسیون بستر شن و ماسه:

ظرفیت نگهداری زیاد خاک. فیلتراسیون عمیق عملی ساده و مستمر با نتایج خوب. فیلتر کردن مواد جامد معلق دوام مواد فیلتر.
مزایای UDI:

ترکیب مقاومت فولاد و مقاومت پلاستیک کاربردهای گسترده ای را برای شما فراهم می کند. از این نظر ، فشارهای کاری بالا (تا 8 بار) مشکلی ندارند. فیلتر شنی عمودی UDI دارای یک ته فیلتر با شاخه های فیلتر قابل جدا شدن است. به دلیل عدم وجود لوله ساختمانی در داخل ، از بستر شن و ماسه کاملاً استفاده شده و از به دام افتادن خاک جلوگیری می شود. این امکان دستیابی به نتایج خوب با سرعت فیلتراسیون بالاتر (و در نتیجه ظرفیت بالاتر) را می دهد. می توان به شستشوی معکوس کامل دست یافت ، به این ترتیب تمام آلودگی های گرفته شده از محیط فیلتر شسته می شوند. این فیلتر با منهول کافی ارائه می شود تا امکان بازرسی آسان و تغییرات شن را فراهم کند.
فیلتر شنی افقی UDI دارای دو ردیف شاخه فیلتر است که روی یک لوله مرکزی پایین قرار گرفته است. این منجر به یک بستر فیلتر نسبتاً ضخیم با سطح نسبتاً بزرگ می شود. چاله اضافی امکان تغییر آسان پر کردن و / یا لوله مرکزی را فراهم می کند.
فیلترهای رسانه ای تختخواب بالا (چند) UDI دارای ته فیلتر با شاخه های فیلتر قابل جدا شدن هستند. بستر فیلتر برآمده منجر به زمان تماس بیشتر با محیط می شود که امکان دستیابی به ظرفیت های بالاتر را فراهم می کند. علاوه بر این ، می توان از لایه های بیشتری به عنوان محیط فیلتر استفاده کرد که باعث افزایش ظرفیت و یا افزایش کیفیت می شود. این فیلترها با منهول کافی ارائه می شوند تا امکان بازرسی آسان و تغییر مواد فیلتر فراهم شود. همه مدل ها را می توان به صورت مدولار وصل کرد ، در کنار شیرهای شستشوی مناسب ، واحدهایی از هر شکل و ظرفیت و برای سرویس مداوم را تشکیل می دهد. برای این منظور ، طیف گسترده ای از اتصالات ، اتصالات و اتصالات سریع همان ساخت موجود است.
پوشش:

برای آماده سازی پوشش مورد استفاده ، فیلترهای UDI با یک لایه ویژه از فسفات روی تهیه می شوند. این روش درمانی چسبندگی مناسب پوشش را تضمین می کند و در برابر زنگ زدگی از داخل محافظت می کند. پس از آن ، پوشش پلی استر قبل از سخت شدن در کوره ، به صورت الکترواستاتیکی ، چه در داخل و چه در خارج اعمال می شود. کل فرآیند شامل 7 مرحله است و منجر به ایجاد یک پوشش کامل با ضخامت تقریبی 120 میکرون می شود.
برنامه های کاربردی:

پیش تصفیه تجهیزات ضد عفونی
آماده سازی برای میکرو و اولترافیلتراسیون
سیستم های گردش مجدد
فرآیندهای آب خنک کننده
سیستم های آبیاری
فیلتراسیون استخر شنا
فیلتر آب حوضه
تصفیه آب زیرزمینی
توسط برایان لیلبرگ

سه کلید استخر تمیز و سالم گردش خون ، شیمی و فیلتراسیون است. با این وجود ، در صورت بروز مشکلات معمولاً مورد دوم نادیده گرفته می شود. گردش خون معمولاً مشکلی ندارد زیرا بیشتر استخرها با پمپ های مناسب ، فیلترها ، لوله کشی (لوله ها) و قرارگیری مناسب کفگیرها طراحی می شوند و برمی گردند. در بیشتر موارد ، شیمی آب دلیل اصلی بروز مشکلاتی مانند آب استخر سبز یا ابری است ، اما به راحتی قابل رفع است. پس از تعادل مناسب آب ، وضوح آب باید ظرف یک یا دو روز بهبود یابد. با این حال ، اگر آب پاک نشود ، ممکن است مشکلات فیلتر وجود داشته باشد.
شن های زمان
نمودار فیلتر استخر
شکل 1: یک فیلتر شنی کالبد شکافی شده است.

به عنوان یک متخصص خدمات ، فیلتر مورد علاقه این نویسنده فیلتر شن و ماسه است. از بین انواع دیگر فیلترها (به عنوان مثال کارتریج ، خاک دیاتومه [DE]) ، فیلترهای شنی با حداقل تعمیر و نگهداری کارآمد هستند ، اما مانند تمام تجهیزات ، مواردی نیز وجود دارد.

برای تازه واردان صنعت استخر ، در زیر توضیح سریع نحوه کار فیلترهای شن و ماسه ارائه شده است (شکل 1 را ببینید). پمپ آب را از استخر می کشد و آن را به سمت فیلتر هل می دهد. آب از طریق دریچه شماره گیری وارد می شود ، از طریق دیفیوزر و سپس از طریق بستر شن و ماسه عبور می کند. با عبور آب از شن و ماسه ، بقایای موجود بین ذرات شن و ماسه گرفته می شود. آب فیلتر شده سپس وارد مجموعه جانبی فیلتر در پایین فیلتر می شود ، لوله ایستاده را بالا می برد و فیلتر را به عقب برمی گرداند تا به استخر برگردانده شود.
این فقط یک هشدار است

علائم هشدار دهنده متداول در مورد مشکلات احتمالی فیلتر ، نیاز به شستشوی مکرر پشت ، برگشت شن و ماسه به استخر ، فشارهای کم یا زیاد فیلتر و نشت آب در قسمت شماره گیری از طریق خط شستشوی عقب است. با این وجود رایج ترین مشکل عدم نگهداری مناسب است. اغلب این نتیجه نادیده گرفتن تمیز کردن شیمیایی سالانه شن و ماسه است ، یا ممکن است به این دلیل باشد که فیلتر به دلیل تغییر شن و ماسه ایجاد می شود.
همچنین ممکن است دوست داشته باشید فیلتر فیلتر استخر را آزمایش کنید: زمان تعیین استانداردهای جدید رسانه فیلتر فرا رسیده است
شستشوی عقب

وقتی فشار از 34.5 به 9/68 کیلو پاسکال (5 تا 10 psi) افزایش می یابد ، یا هفتگی توسط متخصص خدماتی که برای نگهداری از استخر استخدام شده است ، فیلترها باید با شستشوی معکوس تمیز شوند. تمیز کردن فیلتر سالانه با پاک کننده شیمیایی به پاک کردن مقیاس ها ، چربی ها و روغن ها از شن فیلتر کمک می کند.
 
  • شرکت آب پاکسازان
  • ۰
  • ۰

فیلتر شنی abpaksazan



مزیت اصلی فیلتر شن و ماسه سیستم ساده ای است که ، در بسیاری از موارد ، می تواند برای به دست آوردن بازده قابل توجه استفاده شود. یک فیلتر شن و ماسه را می توان در مراحل مختلف مدیریت آب قرار داد - به عنوان یک پیش تصفیه ، به عنوان فیلتر جریان جانبی و به عنوان یک فیلتر جلا. فیلتر شنی اغلب پساب خروجی با قابلیت استفاده مجدد را فراهم می کند.

با این حال ، گاهی اوقات نیاز به افزودن مواد شیمیایی برای بهبود عملکرد فیلتر شن و ماسه است. یک عیب فیلتراسیون شن و ماسه آب شستشو است که هنگام تمیز شدن فیلتر شن ایجاد می شود. این آب به شدت آلوده باید تصفیه و دفع شود. برای محدود کردن بار در فیلتر ، مرحله مقدماتی رسوبگذاری برای فاضلاب با بار سنگین (مقدار زیادی مواد معلق و غرق شدگی) اجرا می شود. این به شما کمک می کند تا مجدداً شستشوی فیلتر تکرار نشود.

فیلترهای ماسه ای ناپیوسته معمولاً به منظور تنظیم روند کار هنگام تمیز کردن یکی از فیلترها ، به صورت موازی تنظیم می شوند.

کاربرد

فیلترهای شن و ماسه در بخشها و فرآیندهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرند ، جایی که به حذف گسترده مواد معلق از آب یا فاضلاب نیاز است.

بخشهایی که فیلتراسیون شن و ماسه در آنها اجرا می شود شامل تولید آب آشامیدنی ، استخرهای شنا ، کارواش ها ، تصفیه آب های زیرزمینی ، RWZI ، کشتارگاه ها ، صنعت فرآوری میوه و سبزیجات ، نوشیدنی ها ، صنایع غذایی ، تصفیه سطح فلزات ،

تولید آب خنک کننده ، آماده سازی آب آشامیدنی ، قبل از فیلتراسیون در تیمارهای کربن فعال و سیستم های غشایی و فیلتراسیون آب استخر شنا.

در زیر چند نمونه پیاده سازی وجود دارد:

حذف آهن از آبهای زیرزمینی با استفاده از هوادهی و فیلتراسیون شن و ماسه.
تصفیه نهایی فاضلاب ، پیگیری بارش و رسوب فلزات ، برای از بین بردن آثار باقیمانده لجن پایه فلزی.
تصفیه نهایی فاضلاب تولید شده در تولید آلیاژهای آهن ، فولاد و غیرآهنی. قبل از فیلتراسیون شن و ماسه می توان فرآیندهایی مانند بارش / رسوب ، انعقاد / لخته / رسوب و شناور را تجربه کرد.
به عنوان مثال تصفیه فاضلاب حاوی شن و ماسه و ذرات رنگ ، در کارخانه های کشتی سازی.
همچنین به عنوان تصفیه نهایی (یا قبل از فیلتراسیون فعال کربن) برای اجازه استفاده مجدد استفاده می شود.
مورد استفاده در باغبانی گلخانه ای به عنوان ضد عفونی کننده آب تخلیه (فیلتر شن آهسته)


شرایط مرزی

سرعت هیدرولیکی فیلترهای شن و ماسه ناپیوسته بین 3 تا 20 متر مکعب در مترمربع در ساعت متغیر است ، با متوسط ​​تقریباً 10 متر مکعب در متر مکعب در ساعت. سرعت جریان با نتیجه نهایی مطلوب تعیین می شود. فیلترهای شنی آهسته دارای بار سطحی معادل 0.1-0.2 متر مربع در ساعت هستند. فیلترهای شن و ماسه مداوم دارای سرعت هیدرولیک 5-10 متر مکعب در ساعت هستند.

اثربخشی

فیلتراسیون شن و ماسه در درجه اول برای حذف مواد معلق استفاده می شود. بازده در این مورد بسته به اینکه از کمکهای حمایتی استفاده می شود بین 50 تا 99.99٪ متغیر است.

علاوه بر مواد معلق ، COD ، BOD ، نیتروژن و فسفات به صورت آلی و فلزات حل نشده نیز از فاضلاب خارج می شوند.

کمک های پشتیبانی

برای بهبود عملکرد می توان از قبل یک ماده منعقد کننده / لخته کننده اضافه کرد.

مسائل زیست محیطی

جریان آب حاوی مقادیر زیادی مواد زائد در مرحله شستشوی مجدد ایجاد می شود. این جریان باید تصفیه یا دفع شود که با هزینه های اضافی همراه است. در برخی موارد ، می توان از این آب شستشو به خوبی استفاده کرد ، به عنوان مثال آب شستشو حاصل از حذف آهن می تواند در دفع فسفات شیمیایی استفاده شود.

  • شرکت آب پاکسازان
  • ۰
  • ۰

فیلتر شنی

سیستم های دوز معمول شامل پمپ های نوع اندازه گیری با مواد ساختاری متنوع متناسب با کاربری شیمیایی است. برای اتصال به PLC موضعی یا DCS مشتری در صورت لزوم ، می توان تمام سیستم های دوزینگ را به سطح بالایی از اتوماسیون ارتقا داد.

این فیلترها محبوب ترین روش برای از بین بردن کدورت از آب هستند. فیلتر شنی Pressure از یک لایه شن و ماسه چند لایه با اندازه متنوع و وزن مخصوص تشکیل شده است. این فیلترها برای از بین بردن کدورت و ذرات معلق موجود در آب تغذیه با حداقل افت فشار طراحی شده اند. این فیلترها به صورت سفارشی متناسب با نیاز فرآیند طراحی شده اند. این فیلترها در ساخت Mild Steel ، FRP یا SS با لوله کشی صورت و شیرهای مرتبط ارائه می شوند.
ساخت و ساز
فیلتر شن و ماسه فشار شامل یک مخزن تحت فشار عمودی یا افقی است ، با مجموعه ای از لوله های جلو و شیرآلات ، ماسه کوارتز سیلیکا درجه بندی شده با لایه های طبقه بندی شده زیر تخت متشکل از سنگریزه و شن ، یک توزیع کننده برتر برای توزیع آب ورودی به طور یکنواخت در سطح مقطع فیلتر و سیستم زیر تخلیه برای جمع آوری یکنواخت آب فیلتر شده.
روند
آب خام از طریق بستر فیلتر به سمت پایین جریان می یابد و به عنوان ماده معلق که با افزودن یک ماده منعقد کننده مانند آلوم یا پلی الکترولیت تصفیه می شود ، بر روی سطح شن و بین دانه های شن بلافاصله در زیر سطح حفظ می شود. در طی مدتی از دست دادن سر به طور مداوم افزایش می یابد و به محض بیش از حد افت فشار از فیلتر ، جریان کاهش می یابد.

سپس فیلتر از کار افتاده و تمیز کردن محیط فیلتر با وارونه سازی جریان که به آن شستشوی معکوس نیز گفته می شود ، انجام می شود. برای کمک به تمیز کردن تختخواب ، گاهی اوقات شستشوی عقب با شستشوی هوا از طریق هم زدن از طریق سیستم تخلیه زیر انجام می شود. شستشوی هوا با یک عمل شستشو ، باعث شل شدن شن و ماسه می شود و ذرات رهگیری را شل می کند. فیلتر اکنون آماده است تا دوباره به کار بیفتد.
ما انواع فیلترهای شن و ماسه تحت فشار را ارائه می دهیم:

فیلترهای شن و ماسه فشار FRP تا قطر 2000 میلی متر
فیلترهای شن عمودی تحت فشار عمودی تا قطر 5000 میلی متر
فیلترهای شن و ماسه فشار افقی MS تا قطر 4000 میلی متر

فیلتر شنی تحت فشار - ویژگی های برجسته:

حذف کدورت کارآمد
MOC - FRP ، MSRL ، MSEP و SS
رسانه شن و ماسه چند درجه استاندارد و موثر.
افت فشار کم روی رگ
تمیز کردن هوا اختیاری در دسترس است.
گزینه های دستی ، نیمه اتوماتیک و خودکار

Fluid Systems سیستم های کنترل و دوز شیمیایی را برای دوزهای منعقد کننده هایی مانند Lime ارائه می دهد. سولفات آهنی ، PAC ، آلوم و مواد شیمیایی مطبوع خوراک مانند ضد رسوبات ، آنتی اکسیدان ها ، تمیز کننده های غشا و غیره
زمینه های کاربردی شامل

تصفیه آب خام
تصفیه فاضلاب
اسمز معکوس
فیلتراسیون فوق العاده
تصفیه آب خنک کننده
تیمار خوراک دیگ بخار


طراحی های از پیش مهندسی شده با هنجارهای ایمنی بین المللی مطابق با نشت و مهار مطابقت دارد.

آب پاکسازان®

شماره تماس : ۰۶۱۳۳۷۳۹۶۶۰

info@abpaksazan.com

اهواز شهرک صنعتی شماره ۲ فاز ۲ بلوار اصلی

abpaksazan.com

Ab paksazan®

  • شرکت آب پاکسازان
  • ۰
  • ۰

فیلتر شنی

فیلتر شنی

دامنه محصولات ما شامل تعداد زیادی کارخانه استاندارد است که همگی در داخل کشور مهندسی و تولید شده اند. نقطه شروع سیستم استاندارد ماژولار ما است که از انعطاف پذیری بالا ، قابلیت اطمینان بالا در عملکرد و زمان تحویل کوتاه اطمینان حاصل می کند. هر راه حل را می توان با استفاده از انتخاب مواد ، ابزار دقیق و سیستم کنترل - براساس دانش ترکیبی ما - مطابق با کاربردهای خاص سفارشی و ساخت.

 

طراحی گیاه

گیاهان فیلتر فشار با شستشوی دستی یا اتوماتیک در دسترس هستند. مخزن از فولاد یا فولاد ضد زنگ ساخته شده است. در داخل ، مخزن با توجه به کار در برابر خوردگی محافظت می شود و به همین ترتیب ، انتخاب رسانه فیلتر براساس ملاحظات فردی است. کارخانه های فیلتر فشار به صورت مدولار ساخته شده اند که امکان تغییر و ترکیب اجزا را با توجه به نیاز شما امکان پذیر می کند.

فیلتر با دوام بالا با پوشش سطح مناسب

 

فیلترهای تحت فشار EUROWATER به گونه ای طراحی شده اند که فقط از فرآیندهای طبیعی مانند اکسیداسیون و فیلتراسیون برای تولید آب آشامیدنی استفاده می کنند. مزایای استفاده از هوا فقط برای اکسیداسیون و فیلتراسیون عبارتند از:

 

محیط کار خوب

محیط کار بدون استفاده و نگهداری مواد شیمیایی خطرناک بسیار ایمن است.

بدون مشکل فاضلاب

فیلترهای فشار EUROWATER برای مصرف کم آب شستشو طراحی شده اند و آب شستشو ضرری ندارد. بنابراین ، با وجود مواد شیمیایی ، خطر پساب آب وجود ندارد.

عملکرد کاملاً ایمن

بدون خطر باقی مانده شیمیایی در آب آشامیدنی.

سهولت استفاده

دوز مواد شیمیایی نیاز به یک عملیات و حضور بسیار طاقت فرسا و همچنین کنترل و نظارت دارد.

بررسی اجمالی محصولات

 

فیلتر فشار مخزنی بسته با یک یا ترکیبی از فیلتر فیلتر برای از بین بردن یک یا چند آلودگی است. ما برای حذف آهن ، منگنز ، آمونیوم و تجمع پذیری در کارخانه های آب ، شرکت ها و خانه های خصوصی به بیش از ده ماده فیلتر مختلف از تامین کنندگان خود دسترسی داریم.

 

آب پاکسازان®

شماره تماس : ۰۶۱۳۳۷۳۹۶۶۰

info@abpaksazan.com

اهواز شهرک صنعتی شماره ۲ فاز ۲ بلوار اصلی

abpaksazan.com

Ab paksazan®

 

فرقی نمی کند که به آب آشامیدنی یا آب برای مصارف تجاری یا صنعتی نیاز دارید ، قبل از اینکه کیفیت آب لازم باشد باید تصفیه شود. پیچیدگی درمان به وضوح به کیفیت تأمین آب و کاربرد نهایی بستگی دارد.

یک گیاه - بسیاری از برنامه ها

 

کارخانه های آب و شرکت ها / خانوارهایی که دارای آب خسته کننده و نیاز به کیفیت آب آشامیدنی هستند ، از فیلتراسیون در فیلترهای فشار برای کاهش محتوای فلزات و نمک ها استفاده می کنند. با استفاده از لایه های جداگانه فیلتر فیلتر ، از گیاهان فیلتر فشار می توان برای زمینه های خاص کاربرد نیز استفاده کرد.

 

آهن ، منگنز ، آمونیوم

دی اکسید کربن تهاجمی

آفت کش ها

آرسنیک

دکلره آب

استفاده مجدد از آب فرآیند شده

فیلتراسیون آب دریا

فیلتراسیون پرکولات

جامدات معلق

مجموعه ای از ذرات مخاطی

تصفیه نهایی فاضلاب

یک روند طبیعی بدون مواد شیمیایی

 

آب پاکسازان®

شماره تماس : ۰۶۱۳۳۷۳۹۶۶۰

info@abpaksazan.com

اهواز شهرک صنعتی شماره ۲ فاز ۲ بلوار اصلی

abpaksazan.com

Ab paksazan®

 

 

 

مخازن فیلتر از فولاد ساخته شده اند و بنابراین بسیار مقاوم هستند و نسبت به تغییرات فشار حساسیت کمتری دارند. همبستگی بین فولاد و پوشش سطح مناسب آنها را بسیار با دوام و ماندگار می کند.

 

ترکیب آب و دما انتخاب پوشش سطح را تعیین می کند. پوشش سطح به عنوان پوشش داخل و خارج طبقه بندی می شود.

صفحه نازل عملکرد بدون دردسر را تضمین می کند

 

شستشوی معکوس کارآمد یکی از عناصر اصلی برای کار مداوم و بدون دردسر است. یک فیلتر فشار از EUROWATER به صفحه نازل مخصوص طراحی شده مجهز شده است. این توزیع یکنواخت را برای استفاده بهینه از مواد فیلتر و همچنین شستشوی معکوس تضمین می کند.

محیط فیلتر برای تصفیه خانه شما طراحی شده است

 

انتخاب محیط فیلتر کلید دستیابی به کیفیت آب مورد نیاز است. Nevtraco® و Demantex® رسانه فیلتر تولید شده توسط EUROWATER هستند. به این ترتیب می توانیم اطمینان حاصل کنیم که شما رسانه را با بهترین کیفیت فیلتر می کنید.

آب پاکسازان®

 

Nevtraco در درجه اول برای حذف آهن استفاده می شود اما می تواند برای حذف آمونیوم و نیتریت نیز استفاده شود. این ماده بر اساس آهک ساخته شده و چندین مزیت دارد:

 

ظرفیت بسیار بالا

مصرف آب شستشوی کم

ساخته شده از آهک بریوزوآ

خنثی سازی کربن تهاجمی

 

آب پاکسازان®

شماره تماس : ۰۶۱۳۳۷۳۹۶۶۰

info@abpaksazan.com

اهواز شهرک صنعتی شماره ۲ فاز ۲ بلوار اصلی

abpaksazan.com

Ab paksazan®

 

ثابت شده است که Demantex ماده ای بسیار کارآمد برای حذف منگنز است - حتی در شرایط دشوار با مقادیر pH پایین. این محیط فیلتر طبیعی چندین مزیت دارد:

 

دی اکسید منگنز خالص و طبیعی

جذب موثر

بک واش آسان

برای آب آشامیدنی تأیید شده است

  • شرکت آب پاکسازان
  • ۰
  • ۰

دستگاه آب شیرین کن

اطمینان حاصل کنید که یک تجزیه و تحلیل کامل آب را تهیه کنید ، اگر مشکلی در آب وجود دارد ، مشکل را در پیش تصفیه دستگاه آب شیرین کن حل کنید ، سپس این آب وارد فیلتر غشایی می شود ، به عنوان مثال ، اگر کدورت آب زیاد باشد ، ابتدا در پیش تصفیه آب شیرین کن صنعتی و سپس وارد آن شوید این آب غشایی است.

پاسخ: با توجه به اینکه دستگاه شیرین سازی اسمز معکوس از قسمتهای مختلف مونتاژ شده و بر روی قاب فولادی سوار می شود ، بنابراین بهتر است قطعات اصلی مانند پمپ ورودی ، پمپ کف ، مخازن فایبرگلاس ، مخزن تحت فشار ، صفحه برق ، سخت افزار و ... را انتخاب کنید. فوق العاده تولید کننده کارخانه آب شیرین کن باید از قطعات با کیفیت بالا برای کاهش کارکرد ، تعمیر و فرسودگی قطعات استفاده کند.
برای آب شیرین کن آب برای تصفیه آب سیستم نمک زدایی طراحی کنید

abpaksazan.com
abpaksazan
پاسخ: اهدافی که در هنگام بحث در مورد کارخانه تصفیه آب و نمک زدایی صنعتی مورد توجه قرار می گیرند باید برابر با برنامه باشند. مخازن شن و ماسه و کربن باید از نوع FRP یا رنگهای اپوکسی با پوشش های دریایی پلی اورتان ساخته شوند تا دستگاه شیرین سازی مشکل خوردگی کمتری داشته باشد.

برای تصفیه آب در دستگاه شیرین سازی اسمز معکوس صنعتی ، با توجه به آلودگی میکروبی بالا در روش تصفیه آب. سیستم اسمز معکوس و کلر باید نصب شود
فیلترهای میکرون در پیش تصفیه آب نمک زدایی صنعتی نصب می شوند تا عمر غشاها را با مش 5 میکرون افزایش دهند.
به منظور هدایت فشار زیاد آب به پشت غشاها ، باید یک پمپ زمینی با کیفیت بالا پس از سیستم پیش تصفیه آب تهیه شود. شیرین کننده مصنوعی نصب شده است
غشاهای سیستم اسمز معکوس (آب شیرین کن صنعتی) برای تصفیه آب مهمترین وظیفه را در یک کارخانه آب شیرین کن صنعتی دارند - آنها به وسیله غشاها تهیه می شوند تا 99٪ آب محلول را از آب جدا کنند.
برای کنترل حجم آب در یک دستگاه تصفیه آب صنعتی ، از یک جریان سنج یا در تنظیمات پردازش دستی یا خودکار استفاده می شود. بودن
ماژول CIP برای شستن غشاها استفاده می شود

آب شیرین کن صنعتی

آب شیرین کن صنعتی - دستگاه تصفیه آب صنعتی - دستگاه RO

آب معمولاً از 3 منبع اصلی و طبیعی قابل استخراج است:

    آب های زیرزمینی مانند چاه ها و کانال ها (می توان آن را شیرین یا شور و دارای سختی کم یا زیاد نامید - یعنی TDS و TH می توانند هر تعداد باشند)
    آبهای سطحی مانند رودخانه ها و چشمه ها (غالباً تازه اما ممکن است سختی زیادی داشته باشند - یعنی رنج TDS آنها معمولاً کم و TH می تواند نسبتاً زیاد باشد).
    آب دریاچه ها ، دریاها و اقیانوس ها (همیشه بسیار شور - یعنی رنج مواد جامد محلول بسیار زیاد است)

به طور کلی برای انسان طبیعی است که حداقل برای سه مورد از نیازهای اصلی خود به آب احتیاج داشته باشد:

    نوشیدن: آب باید کاملاً شیرین و ترجیحاً کم جامد باشد (همچنین عاری از هرگونه آلودگی)
    کشاورزی: ​​آب باید شیرین باشد اما سختی آن از اهمیت زیادی برخوردار نیست مگر در مورد کشاورزی مدرن ، به عنوان مثال از تجهیزات آبیاری قطره ای یا بارانی استفاده می شود که نباید ته نشین شود.
    صنعت: آب باید شیرین و نرم باشد (حداقل محلول و سختی - حاوی حداقل مقدار ممکن TDS و TH باشد)

همانطور که مشخص شد ، انسان در اکثر موارد ذکر شده برای تهیه آب مورد نیاز به تصفیه آب نیاز دارد ، بنابراین دانشمندان و صنعتگران با کمک یکدیگر فن آوری ها و دستگاه های مختلفی را طراحی کرده اند.

 در این میان فن آوری های مبتنی بر روش اسمز معکوس (RO = اسمز معکوس) وجود دارد که به آن دستگاه RO یا دستگاه اسمز معکوس نیز گفته می شود.

همچنین ، از آنجا که این دستگاه ها به طور کلی آب نمک را به آب شیرین تبدیل می کنند ، در بین عموم مردم به آن آب شیرین کن یا آب شیرین کن صنعتی نیز می گویند.

دستگاه RO یا دستگاه نمک زدایی یا دستگاه اسمز معکوس قادر به کاهش یا حتی کاهش شوری ، نمکهای محلول و نامحلول ، سختی TDS ، سختی TH ، باکتریها و ویروس ها یا حتی رنگ و بو است. بنابراین ، در دنیای امروز ، محبوبیت زیادی در بین مصرف کنندگان دارد.



آب شیرین کن برای مصارف کشاورزی

همانطور که مشاهده می کنید ، در این روش که کاملاً فیزیکی نیز است ، ابتدا آب از طریق پمپ وارد فیلترهای شن و ماسه و کربن می شود و سپس وارد سیستم میکروفیلتراسیون می شود.

در این مرحله کدورت و حلالهای معلق در آب به طور کامل از بین می روند.

اکنون پس از عبور از پمپ فشار قوی و افزایش فشار تا مقدار محاسبه شده ، به غشا memb غشا وارد شده و به یک پساب فاضلاب با کیفیت عالی ، شیرین و پساب تبدیل می شود.

(البته گاهی اوقات می توان از آب در طول روز برای مصارف مختلفی که به آب بهینه نیاز ندارند استفاده کرد.)

مطالعه غشاها از قرن هجدهم آغاز شد و در سالها و قرنهای بعدی تا تولید غشا مدرن در دهه شصت کمتر متداول شد.این غشا alsoها همچنین با مشکلاتی روبرو بودند که از گسترش آنها جلوگیری می کرد که یکی از این مشکلات است. غشاها قابل شستشو و گران نبودند ، اما در 20 سال گذشته فناوری نیز این مشکلات را برطرف کرده است.

یکی از این فناوری ها تولید غشاهای RO است و یکی از مزایای این غشاها چگالی زیاد جریان آب است. این غشاها نمک را جدا کرده و از آب برمی گردانند و آب خالص را با فشار مناسب عبور می دهند و همچنین به دلیل ماندگاری بالا ، این غشاها به کاهش هزینه ها کمک می کنند.

آب شیرین کن صنعتی

نمک زدایی یا اسمز معکوس صنعتی ، فناوری است که در آن آب از طریق یک غشا sem نیمه تراوا عبور می کند و تقریباً آب خالص به دست می آورد که تقریباً 99٪ مواد معدنی محلول و 97٪ کلوئیدها را از بین می برد.

اسمز چیست؟

با قرار دادن غشایی نیمه تراوا در بین دو محلول با غلظت های مختلف ، محلول با غلظت کمتر به محلول با غلظت بالاتر منتقل می شود و در نتیجه محلول غلیظ نازک می شود که اصطلاحاً اسموز نامیده می شود. سطح آب مقطر افزایش می یابد ، که به آن اختلاف سطح فشار اسمزی می گویند.

نمک زدایی یا فرآیند جداسازی غشایی که در آن آب دریا فشرده می شود تا با ایجاد یک جریان آب غیر محلول از غشا جدا شود

دستگاه شیرین سازی صنعتی

قیمت دستگاه شیرین سازی آب صنعتی Ro با توجه به نوع و ظرفیت آن متفاوت است و برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می توانید با ما تماس بگیرید.

مزایای فرآیند اسمز معکوس در دستگاه اسمز معکوس

اندازه های مختلف مخازن آب وجود دارد که از دستگاه اسمز معکوس بدست می آید. بسته به نیاز صنعت ، انواع مختلفی از دستگاه های نمک زدایی صنعتی استفاده می شود. در این سیستم ها ، هر گونه باکتری و آلودگی از بین می رود. به همین دلیل ، یکی از اصلی ترین مزایای دستگاه اسمز معکوس ، کاهش هزینه های آب و انرژی است. نصب این دستگاه ها از همه لحاظ مقرون به صرفه است ، زیرا آب در یک چرخه می تواند وارد دستگاه آب شیرین کن شود ، آن را تصفیه کرده و در فرآیند ها مجدداً استفاده شود.
 



با توجه به اینکه فقر آبی کره زمین را در کشور ما و سراسر جهان تهدید می کند ، باید بتوانیم از آن بهینه استفاده کنیم تا نسل های آینده با مشکلات کمتری روبرو شوند. صنعت کشت و صنعت یکی از صنایع پرکاربرد است که در آن میزان آب هدر رفته زیاد است. با تجهیز سیستم کشاورزی به آبیاری تحت فشار می توانیم مصرف آب را کاهش دهیم. سپس با توجه به اینکه نصب دستگاه آب شیرین کن صنعتی و آب شیرین کن کشاورزی باعث رقیق شدن آب می شود ، می توان محصولات بهتری نیز تولید کرد. اگر ما در صنعت آب خالص تولید یا استفاده کنیم ، میزان مصرف آب بسیار کمتر از آب سخت است.

دستگاه آب شیرین کن متشکل از قسمتهای مختلفی است که بر روی سازه جمع شده و دستگاه آب شیرین کن را تشکیل می دهند - به دلیل حساسیت تأمین آب در مراکز و صنایعی که به آب نرم و سبک نیاز دارند ، بهتر است قطعات انتخاب شوند. سلامتی. وی کارهای بیشتری انجام داد و از تجهیزات با کیفیت بالا برای ساخت دستگاه آب شیرین کن استفاده کرد.
و چرا انرژی به دستگاه آب شیرین کن آمد؟

کیفیت در کار اتفاقی نیست. ما با استفاده از استادانی با دانش و تجربه گسترده توانسته ایم بهترین دستگاه تصفیه آب را ایجاد کنیم. نصب در ایران و کشورهای همسایه و کمک خوب به صنایع مرتبط با آب

  • شرکت آب پاکسازان
  • ۰
  • ۰

فرآیند DAF به عنوان یکی از م technologiesثرترین فناوریهای پیش تصفیه گیاهان آب شیرین کن در سالهای اخیر ظهور کرده است. وجود جلبک ها ، تجمع زیاد میکروارگانیسم ها و مواد آلی در آب دریا بیش از هر زمان دیگری نیاز به DAF را در پیش تصفیه ایجاد می کند.

شناور کردن هوا (DAF) یک فرآیند تصفیه آب است که ذرات معلق و مشتقات نفتی مانند ذرات روغن و گریس و ذرات کلوئیدی را از بین می برد. در بسته های DAF ، هوای فشرده به مخزن حاوی آب خام وارد شده تزریق می شود که حباب های کوچکی را در ذرات معلق موجود در جریان آزاد می کند و باعث شناور شدن ذرات به سطح مخزن DAF می شود ، سپس توسط اسکیمر جمع می شود. مخزن لجن یکی از مزایای اصلی این بسته ها حذف ذرات سبک کلوئیدی مانند لجن است که در فرآیندهای نرمال قابل رسوب نیست ، بسته های DAF معمولاً در کاهش کدورت (کمتر از نیم واحد) بازده بالاتری دارند NTU دارای ضایعات مایع بیشتری نسبت به سایر روشهای لخته شدن و رسوبات معمولی است .
نیاز به استفاده از DAF در پیش تصفیه خانه های بزرگ آب شیرین کن آب دریا

استفاده از DAF در پیش تصفیه خانه های بزرگ نمک زدایی آب دریا از اوایل سال 2000 محبوب بوده است. پس از شکوفایی جلبک ها در سال 2008 در منطقه خلیج فارس ، بسیاری از آب شیرین کن ها تعطیل شدند و دستگاه آب شیرین کن به شدت آسیب دید. سپس ، در طراحی اکثر نیروگاه های بزرگ نمک زدایی آب دریا ، فرآیند DAF به پیش تصفیه واحدهای نمک زدایی برای جداسازی جلبک ها ، ذرات جامد معلق و پلانکتون اضافه شد.

در تابستان ، هنگامی که فعالیت میکروارگانیسم ها از جمله پلانکتون و بارنکل افزایش می یابد ، خطر آلودگی بیولوژیکی و رسوب زدایی در هر اندام و فرآیند پیش درمانی غشای فرآیند RO افزایش می یابد. تجمع و رشد نمایی این میکروارگانیسم ها باعث آسیب و گرفتگی فیلتر رسانه ، فوق فیلتراسیون و غشاهای اسمز معکوس می شود. موثرترین روش برای جداسازی و کاهش تعداد این میکروارگانیسم ها ، روش شناورسازی DAF است.
مزایای DAF

فرآیند شناور سازی حساسیت کمی به دمای محیط دارد و زمان لازم برای شروع کار بسیار کوتاه است ، حدود 30 دقیقه و از آنجا که این نوع شناور سازی برای نشستن به حباب های سنگین احتیاج ندارد ، میزان تزریق پایین لازم است. به انعقاد و انعقاد کمک می کند و زمان کمتری برای جمع آوری ذرات دارد.

  • شرکت آب پاکسازان