تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب صنعتی 🌊 تصفیه آب صنعتی ro 💦 مراحل تصفیه آب صنعتی ♒ تصفیه آب صنعتی pdf 🚰 لیست قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 💧 شرکتهای سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی 🧊 ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی 🌍 دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست 💦 دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم 👍 تجهیزات تصفیه آب صنعتی 🌐 تصفیه آب صنعتی قیمت 🏭 آب شیرین کن
var x = document.getElementsByTagName("a"); var i; for (i = 0; i < x.length; i++) { x[i].removeAttribute("rel"); }

تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب صنعتی 🌊 تصفیه آب صنعتی ro 💦 مراحل تصفیه آب صنعتی ♒ تصفیه آب صنعتی pdf 🚰 لیست قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 💧 شرکتهای سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی 🧊 ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی 🌍 دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست 💦 دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم 👍 تجهیزات تصفیه آب صنعتی 🌐 تصفیه آب صنعتی قیمت 🏭 آب شیرین کن

دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم
راه اندازی مغازه تصفیه آب
قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 25 متر مکعب
مراحل تصفیه آب صنعتی
قیمت آب شیرین کن 2000 لیتری
دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست
دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 200 گالن
دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی
آب شیرین کن صنعتی
ساخت آب شیرین کن خانگی
تصفیه آب نیمه صنعتی
دستگاه آب شیرین کن
لیست قیمت تصفیه اب نیمه صنعتی
دستگاه تصفیه اب بزرگ
تجهیزات تصفیه آب صنعتی
آب صنعتی چیست
قیمت آب شیرین کن صنعتی
قیمت ممبران تصفیه آب صنعتی
کاربرد دستگاه دیالیز چیست
کاربرد دستگاه تقطیر چیست
تحقیق در مورد دستگاه تصفیه آب
کاربرد دستگاه تصفیه آب علوم هشتم

۱ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۱
  • ۰

پکیج کلر زن؛ جهت تزریق کلر(chlorination package) به دستگاهی نیاز است که بتوان کلر را توسط آن به سیستم مورد نظر تزریق کرد . با توجه به اینکه دو نوع کلر می تواند تزریق گردد لذا کلر در فرم گازی خود با استفاده از دستگاه کلریناتور کلر گازی و در فرم محلول و مایع توسط پکیج کلر زن مایع به سیستم تزریق می گردد.

 

نام قسمت ظرفیت/تعداد/مقدار
مخزن پلی اتیلنی به طور معمول ظرفیت مخزن محلول سازی کلر بنابر سفارش مشتری تعیین می گردد که می تواند با ظرفیت های مختلف ساخته شود(۲۰۰ لیتری، ۵۰۰ لیتر، …)
دینام(الکترو موتور) برند موتوژن، یک اسب
گیربکس ۱۴۰ الی ۱۶۰ دور به همراه شفت استیل ۳۱۶
پمپ تزریق دوزینگ پمپ دستگاه کلر زن آب به طور معمول با برند SEKO Kompact با ظرفیت ۵ لیتر در ساعت و ۸ بار می باشد.
تابلو برق تابلو برق به دلیل جلوگیری از نوسانات برق و جلوگیری از تک فاز کار کردن در میکسرهای سه فاز و همچنین جهت خاموش و روشن کردن میکسر در روی دستگاه تعبیه شده است.
شاسی جنس شاسی بنابر درخواست مشتری می تواند از جنس فولادی با یک لایه رنگ یا از جنس استیل ویا پیچ و مهره ای یا در اصطلاح استراکچر صنعتی باشد.
 

کلرزن(کلریناتور) چیست؟

منظور از کلریناتور همان دستگاهی است که توسط آن کلر چه به فرم گازی و چه به فرم محلول به سیستم تزریق می گردد.  اجزای تشکیل دهنده کلریناتور گازی با اجزای تشکیل دهنده ی کلریناتاور مایع متفاوت هست و هر کدام مزایا، معایا و اجزای خودشون را دارند.

کاربرد دستگاه کلرزن(پکیج تزریق کلر)

جهت محلول سازی کلر به دستگاهی نیاز است که بتوان ماده ی هیپوکلریت کلسیم(کلر) جامد را با آب مخلوط و میکس نمود و با تجهیزی به نام دوزینگ پمپ آن را به سیستم تزریق کرد. از پکیج کلر زنی در موارد گسترده ای همچون تزریق کلر به آب استخر، اب پساب جهت کمک به منعقد کننده سازی و … غیره استفاده می شود.

مشخصات دستگاه کلرزن(پکیج تزریق کلر)

برخی از قسمت های تشکیل دهنده ی یک پکیج کلر زن مایع ساخت شرکت آب پاک سازان(تصفیه آب) را در جدول ذیل مشاهده می فرمایید:

انواع دستگاه کلرزن(پکیج تزریق کلر)

همانطور که ذکر شد کلریناتور ها عموماً در دو نوع ساخته می شوند:

  1. کلریناتور مایع(پکیج کلر زن مایع)
  2. کلریناتور گازی(پکیج کلر زن گازی)

در کلریناتور مایع، پودر کلر(هیپو کلریت کلسیم)، بعد از توزین به حجم مشخصی از آب موجود در مخزن اضافه شده و سپس میکسر از تابلو روشن می شود و محلول کلر توسط دوزینگ پمپ به سیستم پمپ و ارسال می گردد.

دلایل استفاده از کلر برای ضد عفونی آب

به دلایل مزایای گوناگون کلر، استفاده از آن در هر دو فرم کلر گازی و کلر مایع در دنیای تصفیه آب و تصفیه پساب (منعقد کننده) کاربرد گسترده ای پیدا کرده است. گندزدایی بسیار قوی با مقادیر کمی از کلر و با قیمتی ارزان و در دسترس آن را به یک ماده ی ضد عفونی کننده اقتصادی کارآمد و محبوب تبدیل کرده است.

عوامل مهم موثر در گندزدائی با کلر

شناسایی نوع میکروب

شناسایی نوع میکروب و میگروارگانیسم های آب از جمله عواملی است که می تواند در کیفیت یک گندزدایی موفق با کلر وجود بسیار مهم باشد به طور مثال شناخت و مطالعه اثری گزاری کلر بر میکرو ارگانیسم هایی همچو سودوموناس، کلی فرم و … می تواند هزینه های فرآیندی و هزینه های گندزدایی را کاهش دهد.

شناخت و تعیین روش تست میکروبی

از دیگرعواملی که می تواند در گندزدایی بسیار حائز اهمیت باشد شناخت روش ها و تست های میکروبی آب است. امروزه اندازه گیری مقدار کلونی های میکروبی آب عمدتاً به دو روش زیر صورت می گیرد:

  1. روش کشت میکروب در آزمایشگاه
  2. استفاده از تست کیت های میکروبی آماده

به عنوان مثال جهت تست اندازه گیری میکروب سودومناس که در شرایط هوای گرم و آب با دمای بالاتر از ۳۳ درجه سانتی گراد رشد می کند می توان از دو طریق بالا مقدار سودومناس را اندازه گرفت:

با استفاده از تست کیت های میکروبی که یک طرف ویال مقدار کل تمام باکتری های موجود در آب(TBC) و طرف دیگر ویال مقدار کلونی های سودومناس را می توان مشخص نمود و نیاز به آزمایشگاه ندارد.

روش دیگر در شرایط آزمایشگاهی و با داشتن نوار اکسیداز و داشتن محیط کشت مناسب مقدار کلونی های سودو مناس را مشخص نمود.

حال با توجه به اینکه استفاده از تست کیت های میکروبی سریع تر و در دسترس است و نیاز به کارشناس و تخصص ندارد در این خصوص استفاده از تست کیت منطقی تر، سریعتر و بسیار ارزان تر خواهد بود در حالیکه بی اطلاعی از وجود روش تست میکروبی توسط ویال ها و کیت های میکروبی سودومناس منجر به افزایش هزینه و زمان بسیار بیشتری خواهد شد.

محاسبه دوز مصرفی کلر دستگاه کلرزن

به طور معمول ۳ الی ۵ گرم پودر کلر(هیپوکلریت کلسیم یا همان پرکلرین یا همان کلر جامد) به ازای هر متر مکعب آب تزریق می گردد. از آنجا که میکرو ارگانیسم های میکروبی قادر به سازگار کردن خود با محیط پیرامونشان می باشند لذا در صورت استفاده دراز مدت و مکرر از یک نوع ضد عفونی کننده آنها را مقاوم می کند لذا توصیه می گردد ضد عفونی کننده ها و بایوسایدها به طور ناگهانی و با تعویض نوع آن به سیستم تزریق گردد تا از مقاوم شدن میکروب ها و سایر میکروارگانیسم ها جلوگیری گردد.

تست کیت اندازه گیری کلر

تست کیت اندازه گیری کلر ؛ یکی از موارد بسیار مهم در کار با دستگاه های کلرزن اندازه گیری کلر باقیمانده Cl2 در مخازن آبی است که گندزدایی شده است. با استفاده از تست کیت کلر و دانستن مقدار مجاز کلر باقی مانده در آب از آسیب های احتمالی جلوگیری به عمل می آید.

 

  • شرکت آب پاکسازان