تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب صنعتی 🌊 تصفیه آب صنعتی ro 💦 مراحل تصفیه آب صنعتی ♒ تصفیه آب صنعتی pdf 🚰 لیست قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 💧 شرکتهای سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی 🧊 ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی 🌍 دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست 💦 دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم 👍 تجهیزات تصفیه آب صنعتی 🌐 تصفیه آب صنعتی قیمت 🏭 آب شیرین کن
var x = document.getElementsByTagName("a"); var i; for (i = 0; i < x.length; i++) { x[i].removeAttribute("rel"); }

تصفیه آب صنعتی

تصفیه آب صنعتی 🌊 تصفیه آب صنعتی ro 💦 مراحل تصفیه آب صنعتی ♒ تصفیه آب صنعتی pdf 🚰 لیست قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 💧 شرکتهای سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی 🧊 ساخت دستگاه تصفیه آب صنعتی 🌍 دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست 💦 دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم 👍 تجهیزات تصفیه آب صنعتی 🌐 تصفیه آب صنعتی قیمت 🏭 آب شیرین کن

دستگاه تصفیه آب صنعتی دست دوم
راه اندازی مغازه تصفیه آب
قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی 25 متر مکعب
مراحل تصفیه آب صنعتی
قیمت آب شیرین کن 2000 لیتری
دستگاه تصفیه آب صنعتی چیست
دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی 200 گالن
دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی
آب شیرین کن صنعتی
ساخت آب شیرین کن خانگی
تصفیه آب نیمه صنعتی
دستگاه آب شیرین کن
لیست قیمت تصفیه اب نیمه صنعتی
دستگاه تصفیه اب بزرگ
تجهیزات تصفیه آب صنعتی
آب صنعتی چیست
قیمت آب شیرین کن صنعتی
قیمت ممبران تصفیه آب صنعتی
کاربرد دستگاه دیالیز چیست
کاربرد دستگاه تقطیر چیست
تحقیق در مورد دستگاه تصفیه آب
کاربرد دستگاه تصفیه آب علوم هشتم

  • ۰
  • ۰

فیلتر شنی تند یا سریع چه تفاوتی با فیلتر شنی کند دارد؟

بدنه فیلتر شن و ماسه ساخته شده توسط آب پاکسازان استوانه ای است و طبق استانداردهای معتبر از فولاد ساخته شده است. همچنین بسته به اندازه یک یا دو شیر بازدید کننده دارد.

این فیلترها هم به صورت عمودی و هم به صورت افقی ساخته می شوند. فیلترهای عمودی استاندارد قطری در حدود 0.5 تا 3 متر و ارتفاع در حدود 0.5 تا 2.5 متر دارند.

مخازن فیلتر فشار از صفحات فولادی با ضخامت مناسب ساخته شده و با پوشش اپوکسی ضد خوردگی پوشانده شده اند. برای آب خورنده و پساب و در کاربردهای خاص ، بدنه فیلتر شن از فایبرگلاس یا فولاد ضد زنگ ساخته شده است.

هر فیلتر دارای یک شبکه لوله کشی با اتصالات و شیرهای ورودی و خروجی ، شستشوی معکوس و تخلیه هوا ، فشار سنج و شیرهای کنترل دسترسی فیلتر است.

فیلترهای شنی سریع در اواخر قرن نوزدهم در ایالات متحده به سرعت توسعه یافتند و تا دهه 1920 به عنوان روش اصلی تصفیه آب مورد استفاده قرار می گرفتند زیرا به فضای کمتری نسبت به فیلترهای کند نیاز داشتند.

امروزه از ترکیب سیستم فیلتر شنی با فرآیندهای لخته سازی ، انعقاد ، رسوب زدایی و ضد عفونی (کلرزنی و تزریق ازن) به طور گسترده ای در تصفیه آب آشامیدنی در کشورهای پیشرفته استفاده می شود.

فیلتر شنی تند
فیلتر شنی تند

تصفیه در فیلترهای شنی سریع برخلاف سیستم های کند تصفیه آب کاملاً فیزیکی است. اگرچه ذرات موجود در آب در فیلتراسیون از هم جدا می شوند ، اما آب تصفیه شده از این طریق بدون نوبت قبل از تصفیه و گندزدایی نهایی ، آب آشامیدنی سالم را تأمین نمی کند.

شن و ماسه موجود در سیستم تصفیه شن و ماسه ، سیلیکون های درجه بندی شده با شکل ریز تا گرد است ، و آن را به ابزاری ایده آل برای تصفیه آب و جذب مواد جامد معلق تبدیل می کند. با توجه به توانایی ، دوام و اندازه سیلیس ، می توان آنرا دقیقاً طبقه بندی کرد تا فرآیند فیلتراسیون را تسهیل کند. امروزه 4 درجه سیلیس موجود است.

در داخل فیلتر شنی سه تا چهار لایه سیلیس با دانه های مختلف تقارن از 1.4 تا 1.7 وجود دارد. آب از بالا به مخزن وارد می شود و با استفاده از صفحه یا وسیله ای (پخش کننده) روی بستر ماسه قرار می گیرد ، از ماسه سیلیس عبور می کند و مواد جامد و ضایعات آب را از بین می برد. در پایین مخزن فیلتر ، نازل های مسی نصب می شود که آب تمیز از آنها عبور می کند و البته از خروج شن و ماسه از فیلتر جلوگیری می کند. محفظه های فیلتر به صورت مخازن باز (جاذبه) یا بسته (تحت فشار) ساخته می شوند.

فیلترهای شنی سریع

فیلتر شنی سریع (RSF) از فیلترهای شنی سریع معمولاً در گیاهان آب معدنی برای تصفیه آب استفاده می شود. این فیلترها باید مرتباً تمیز شوند تا جریان آب کاهش یابد. برای شستشوی این فیلترها استفاده از هوا همراه با آب ترجیح داده می شود. تعمیر و نگهداری و کار با این فیلترها از نظر قیمت کمی پیچیده تر و گرانتر است و کاربرد اصلی آنها در مواردی است که جریان زیاد مد شده باشد.

فیلترهای شنی سریع: فیلترهای شنی سریع کمپرسورهایی هستند که اغلب در چندین واحد موازی استفاده می شوند و در اندازه ها و ظرفیت های مختلف موجود هستند. نصب این فیلترها فضای نسبتاً کمی نیاز دارد. دستگاه فیلتر ممکن است از فولاد یا فایبرگلاس ساخته شده باشد. آنها اغلب در اندازه های بزرگتر با پوشش اپوکسی و انواع کوچکتر با فایبرگلاس هستند.

ساختمان فیلتر شنی

کاربرد دستگاه فیلتر شنی در نرم کننده آب:

آب کدورت بالا را تصفیه کنید.

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس (RO) قبل از درمان.

تصفیه آب استخر شنا.

تصفیه پیشرفته فاضلاب صنعتی و انسانی.

گرفتن تراشه های فرآوری شیمیایی.

تصفیه آب برج خنک کننده از جامدات معلق نفوذپذیر هوا به آب به عنوان گرد و غبار.

تصفیه آب استخر ماهی.

دستگاه فیلتر شنی

عوامل موثر بر عملکرد فیلترهای شنی در فرآیند تصفیه آب

فیلتر شنی تند
فیلتر شنی تند

فیلتراسیون روشی است که در آن با استفاده از لایه های متخلخل مقدار ذرات معلق در یک مایع کاهش می یابد. فاکتورهای زیادی در عملکرد صحیح فیلترهای شن دخیل هستند. موارد زیر مهمترین عوامل در عملکرد صحیح فیلترهای شنی و دستیابی به حداکثر بازده هستند:

1- دانه بندی و شکل ذرات بستر:

اندازه و شکل دانه های بستر تأثیر زیادی در عملکرد فیلتر دارد. دانه بندی شن و ماسه یا آنتراسیت بر اساس دو عامل اندازه موثر و یکنواختی تعیین می شود. حجم رطوبت ، حجم 10٪ ذرات موجود در بستر ، کوچکتر از آن و 90٪ ذرات بزرگتر از آن است.

2- سرعت عبور آب از بستر:

کیفیت آب فیلتر شده به سرعت عبور آب از بستر بستگی زیادی ندارد. اما سرعت عبور آب از آن و میزان ذرات موجود در آن ارتباط مستقیمی با زمان کار بین دو شستشو و افت فشار آن دارد. افت فشار در فیلتر نشانگر مسدود شدن منافذ بستر فیلتر است. افت فشار به زمان دویدن و سرعت عبور آب بستگی دارد.

3- نحوه شستشوی فیلتر:

بسته به نوع و ابعاد فیلتر ، شستشو با آب به تنهایی یا شستشو با آب و هوا انجام می شود. هنگام شستشو با آب ، سرعت و فشار آب باید به گونه ای باشد که 15٪ حجم بستر را افزایش دهید تا ذرات از هم جدا شده و ذرات معلق از بستر خارج شوند. در فیلترهای بزرگتر ، آب به تنهایی نمی تواند لایه فیلتر را برهم بزند ، بنابراین از هوا برای ایجاد مزاحمت در بستر استفاده می شود.

مشخصات فنی فیلترهای شن و ماسه آب پاک سازان

فشار کار 3 تا 7 بار و تست فشار 10 بار.

پوشش با 3 لایه پوشش ضد خوردگی با ضخامت 250 تا 400 میکرون از جمله روی غنی ، اپوکسی میو ، پلی اورتان

استفاده از پوشش فایبرگلاس (FRP) برای آب بسیار خورنده و مناطق مرطوب.

تولید در سه نوع دستی ، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک است.

طراحی دقیق و علمی بر اساس کیفیت آب.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت فیلتر شن ، مشاوره در زمینه طراحی و محاسبه فیلتر شن ، جزئیات ساخت و نصب این سیستم تصفیه آب می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

  • ۹۹/۰۹/۰۸
  • شرکت آب پاکسازان

فیلتر شنی تند

فیلتر شنی سریع

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی